Unboxing - arvtakeren til gode gamle SKX

Medlem
5. mars 2014
Innlegg
927
Unboxing
1f642.png

Denne kunne jeg rett og slett ikke gå forbi. At Seiko lager flotte ur i alle prisklasser er uten tvil en sannhet. En erstatter av den solide SKX serien som har blitt en klassiker i mange sin samling.
Den kom nylig ut på markedet.

Men skepsis har slått meg, helt til jeg så den i virkeligheten.
Punkt 1. den har ikke skrukrone, og det har vært det største ankepunktet etter min mening.
Men etter å ha snakket med urmakere og andre "klokkenerder" ang. temaet skrukrone eller ei, så er det absolutt mange fordeler ved å ikke ha dette - så sant man ikke dykker på de større dyp.
Man sliter ikke på kronehals (ved å trekke den gang på gang) hvis man har mange klokker i samlingen sin. Denne kan man bare trekke umiddelbart.
Pakninger på 10 atm/100m klokker viser seg i praksis å være solide nok - i det minste til fridykking.
Mange som har vært uheldig å få dugg i klokka har rett og slett glemt å skru krone inn før man entrer vannet.
Her vil dette aldri være noe tema. Klokka står stille helt til krona er trykket inn
og til sist - det beste argumentet - man kan holde prisen enda lavere, og det har Seiko virkelig gjort her.
Her får man en arvtaker av den populære Skx til en veldig lav pris i forhold til mye annet
Denne har 4r36 urverket som har vist seg å være en solid og enkel arbeidshest.
Finish er over forventet i forhold til pris.
Og det er allerede mange varianter på markedet.
Denne blir nok med på jobb som livredder i svømmehallen, og vil ofte bli med ned på 4-5 meter der.
Tror dette kan bli en vinner i budsjettklassen
_9030242.jpg
_9030083.jpg
_9030073.jpg
_9030068.jpg
 
Gratulerer! Og skikkelig bra bilder. Er denne tilgjengelig i markedet allerede?
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Er lenka like søplete som på de gamle Seiko 5ene? Kunne godt tenke meg en slik selv til å erstatte en sliten og raklete gammel 5.. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Gratulerer! Jeg liker godt layouten på den skiva. 5 logoen er mye finere, og skiva er ren og pen.
Gleden over å bli reddet i svømmehallen blir nok ekstra stor hvis du har den på armen. ;)
 
  • Liker
Reaksjoner: Furch
Takker :) Ja denne er på markedet, sammen med utrolig mange andre varianter. Synes lenka virker solid. :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Rabagast