Ultrasonisk rensemiddel

Sitronsyre er for å løse opp kalk, og jeg tipper få av oss bygger opp kalk på lenken gjennom årene som en dusj bygger opp kalkbelegg - da hånden ikke er som dusjen. Det er først og fremst fett og døde hudceller som fester seg, så Zalo og salmiakk virker å være et logiske å benytte.

Litt skremmende å se enkelte bilder her der den personlige hygienen kan settes under et svakt spørsmålstegn. Ikke det; vår kjære konge har jo vist sitt armbåndsur før:

kronprins-harald-sonja-rolex-gmt-master-crop.jpg
 
Den Tag Heuer-lenka jeg renset her, har blitt brukt daglig og aldri blitt tatt av før eier dusjer feks. Ser for meg det setter seg mye såperester og kalk i lenka da. Og under kransen såklart.
 
Måtte prøve en slik Clas Ohlson renser jeg også, etter å ha sett noen videoer på YouTube.

Før jeg la lenken i maskinen, må det sies at den allerede var vasket godt med zalo+varmt vann+tannbørste.

Resultatet sier meg at dette var et godt kjøp (599kr), og at selvom man tror lenken er ren så er den absolutt ikke det.
Tipper det kanskje er noe mindre å hente på lenker med solide ledd, men med hule midtledd, så var det kanskje mer å få ut i dette tilfellet.

Før:
IMG_0984.jpg


Etter en syklus på 8+3 min i lunket vann med zalo:
IMG_0991.jpg


Side om side (etter rens til venstre, rent vann til høyre):
IMG_0992.JPG
 
Hei. Jeg har kjøpt en Allmer typ 2, men den har stått ubrukt i flere år pga dødsfall og virker helt immobil - Har noen en bruksanvisning og Servicehefte de kan kopiere / legge på pdf for meg ?
 
Hei. Jeg har kjøpt en Allmer typ 2, men den har stått ubrukt i flere år pga dødsfall og virker helt immobil - Har noen en bruksanvisning og Servicehefte de kan kopiere / legge på pdf for meg ?
Prøv med en melding til en av de i denne tråden