Solgt Tudor Prince Oysterdate 74033

Andreaskh

UTESTENGT
Medlem
6. juli 2013
Sted
Oslo, Nordstrand
Lufter for salg en Tudor Prince Oysterdate ref 74033. Dette er gjerne klokken som kalles en fattigmanns Datejust. Med et top grade ETA 2824 verk, modifisert av Tudor er dette en klokke som kan serves av en hver urmaker til en billigere penge enn Rolex' verk, så alt etter smak. Kassemål er 34 mm, men bærer mer som en vintage seamaster på 35 mm. Klokken antas å være fra 1997 med original to-tonet 6248/01-19 Tudor jubileelenke, stemplede endeledd 597. Endeledd indikerer årstall 97'. Er slakk i lenken, men den oppleves fint på hånden. Viktig å påpeke at lenken er goldplated, mens gullkragen er i 14k gull. Følger med ekstra ledd, så klokken passer nok en arm inntil 19 cm. Skive er original, stemplet swiss klokken seks. Visere er jeg usikker på, men da viserne har litt patina ser jeg ikke det som usannsynlig at de er originale.

Klokken bærer preg av bruk med både hairlines på kasse og lenke, men ingen ting utover det vanlige for en 18 år gammel klokke. Blitt sikkert polert tidligere, men ser heller at klokken har bruksmerker enn at den er overpolert. Ukjent servicehistorikk og uten boks og papirer, men klokken holder tiden ca 10-12 sek pr døgn, noe jeg synes er akseptabelt. Tross alt ikke COSC. God gangreserve.

Bilder tatt i dag:

20151021_144341_zpszstwqx6u.jpg
[/IMG][/IMG]

[/IMG][/IMG]

[/IMG][/IMG]

[/IMG][/IMG]

[/IMG][/IMG]

Angående pris vet jeg det lå en Tudor Day-Date på lærrem til ca 11000 her inne, samt jeg har sett at et penere eksemplar av samme ur jeg har for salg ble solgt for rundt 1150 dollar på WUS nylig. Dette er da før MVA på 25 %. Synes dermed 8000 er en fair pris, men er åpen for bud.

Er i Oslo til søndag 25/10 og kan møtes for F2F handel her, ellers kan den sendes her ifra eller Trondheim.

Good guy referanser i good-guy tråden.

PM.

Takk for titten.

Redigert: