Selges Tudor Pelagos FXD GMT Zulu M.N.24

Medlem
12. mars 2018
Sted
Innlandet
IMG_0633.jpeg

Jeg tenker å selge min Tudor FXD GMT. Modellen er utviklet i samarbeid med Aéronautique Navale – den franske marinens luftfartsavdeling. Det er en tøff, militærinspirert pilot/diver toolwatch med tydelig særpreg. De varme, beige tonene på markørene står svært fint til den grønne remmen, og skiven er finere i virkeligheten enn på bilder IMO.
M.N.24 markerer første årgang (2024) av modellen. Første produksjonsår anses av noen entusiaster som den mest attraktive. Etter det jeg kjenner til skal dette være én av kun to M.N.24 solgt i Norge.

MERKE/MODELL/ÅRGANG

Tudor Pelagos FXD GMT Zulu M.N.24

SPESIFIKASJONER​

✔️Ref: 2542G257NU-0002
✔️ Utgave: M.N.2024 - lanseringsårgangen
✔️ Verk: MT5652-U. COSC- og METAS-sertifisert
✔️ Gangreserve: 65 timer
✔️ Kassediameter: 42 mm
✔️ Kasse: Titan grad 2
✔️ Tykkelse: 12.7 mm. Faktisk marginalt slankere enn standard FXD
✔️ Lug-to-lug: 52 mm
✔️ WR: 200 m
✔️ Bæreredskap: Grønn original strap med Aéronautique Navale-logo på keeper
✔️ Bezel: 48-klikk bidireksjonell, keramisk insert

TILSTAND​

Klokken framstår meget pen. Remmen og spenne har spor etter bruk som forventet. Gangen er veldig bra. Den er forsatt under garanti.

MEDFØLGER​

Komplett sett: innerboks, ytterboks, ytterpapp, sertifikat, hangtag, bezelbeskytter og papirer.
Tre stk. Garmin UltraFit nylonremmer (grønn, grå og sort) kan medfølge etter nærmere avtale. Disse remmene er veldig behagelige, og klokken ligger tettere på armen da baklokket ligger går rett på huden uten at remmen bygger i høyden.

HISTORIKK​

Kjøpt ny hos Urmaker Bjerke i oktober 2024. Jeg kjøpte den av første eier i februar 2025. I mitt eie har den vært forsiktig brukt i rotasjon med flere andre klokker. Jeg har brukt den mye av tiden på Garmin remmer.

OVERLEVERING​

Gudbrandsdalen. Sendes gjerne godt pakket med Posten (Norgespakke™ neste dag aka EON) for kjøpers regning og risiko.

PRIS​

Kr 51 000 + eventuell frakt.
Nypris pdd: Kr 56 550
Standard TS-oppgjør. Penger synlig på konto før overlevering.
I utgangspunktet ingen bytter, men spør gjerne om du har noe interessant (IWC ingenieur, 4.gen Omega PO, Luminor med titankasse, etc).
Har flere GG-referanser – oppgis gjerne.
IMG_0613.jpeg

IMG_0614.jpeg

IMG_0616.jpeg

IMG_0617.jpeg

IMG_0622.jpeg

IMG_0623.jpeg

IMG_0618.jpeg

IMG_0620.jpeg

IMG_0628.jpeg

Redigert: