Tudor Heritage Black Bay Bronze Blue

Det du linker til der gjelder vel bare for varer under grensa for fritak og skal sikre at det betales mva for småbeløp også.

Jeg mener det skal gå greit å få kjøpt varer på utførsel fra Danmark. I fjor var jeg innom en Omega forhandler i Århus og han tilbød meg klokken på utførsel, uten mva. Luringen hadde til og med dette som salgsargument, da det tydeligvis ikke var hans problem om jeg betalte mva inn til Norge:confused:

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: landy
Det du linker til der gjelder vel bare for varer under grensa for fritak og skal sikre at det betales mva for småbeløp også.

Jeg mener det skal gå greit å få kjøpt varer på utførsel fra Danmark. I fjor var jeg innom en Omega forhandler i Århus og han tilbød meg klokken på utførsel, uten mva. Luringen hadde til og med dette som salgsargument, da det tydeligvis ikke var hans problem om jeg betalte mva inn til Norge:confused:

Det var feil link, men det er ingen "offisiell" MVA-refusjon i Norden.

Det er mulig at noen utenlandske forhandlere selger uten MVA eller kan refundere deg på egenhånd ved eksport...

https://www.nordea.com/no/presse-og...6/2016-07-01_slik_faar_du_momsen_tilbake.html

Ble blankt avvist av butikken i Frankfurt. De sa de allerede hadde forpliktet seg til å selge hele "kvoten" og at ventelisten var full. Prisen fikk jeg i det minste: Den var 3730 EUR. Mulig de avviste meg fordi jeg spurte om å få to klokker. Vet ikke. Men veldig skuffet er jeg. Kanskje like greit, for er enig med @Loevhagen i at 43 mm er litt vel stort. Det er hovedgrunnen til at jeg avventet den brune. Og kanskje jeg hadde blitt lunken for denne også etter litt tid.

IMG_4086.JPG
Liker den. Dessverre lang venteliste. Prøvde den i Køben i dag.