Trykktesting 30m ?!

Medlem
18. aug. 2008
Innlegg
1.022
Sted
m
Var innom en av de lokale urmakerne for å trykkteste et par klokker. De passerte testen sa den eldre urmakeren, og jeg ville bare bekrefte at de nå var vanntette til 100 meter, som er det jeg er vant til ifm trykktesting av mine Rolexer.

Neida, de var testet til 30 meter. Jeg påpekte at dette var jo litt skrøpelig, når det faktisk var dykkerklokker han hadde fått. Neida, det var mer enn nok mente han. Det er jo tross alt de første meterene som er de viktigste ! Etter 30 meter blir den bare tettere nemlig :confused:
Jeg orket ikke å diskutere noe mer. De er uansett tette nok for mitt bruk, som er bassengdykking på 2 meters dyp.
 
Det er ikke bra nok av urmakeren, med tanke på at 3atm generelt sett regnes for å kvalifisere til å vaske hendene og "normalt" bruk.

Jeg ville absolutt ha testet klokkene til ihvertfall 5atm før jeg hoppet i bassenget.

Hvilken urmaker er dette?
 
Det er ikke bra nok av urmakeren, med tanke på at 3atm generelt sett regnes for å kvalifisere til å vaske hendene og "normalt" bruk.

Jeg ville absolutt ha testet klokkene til ihvertfall 5atm før jeg hoppet i bassenget.

Hvilken urmaker er dette?

Dette var Thorbjørnsen i Stavanger
 
Det er jo tross alt de første meterene som er de viktigste ! Etter 30 meter blir den bare tettere nemlig :confused:

Høres tullete ut.:confused:
Det er sant at prosentvis økning i trykk blir mindre, men totalt trykk øker jo hele tiden.
Det økte presset på pakninger vil jo tilslutt føre til at vann trenger inn.
Vet kun om en (patentert) løsning som øker tetthet under trykk, men tviler sterkt på at denne finnes i klokker.
Note to self; ikke gå innom Thorbjørnsen...:mad:
 
Note to self; ikke gå innom Thorbjørnsen...:mad:

Kan jo legge til at de to klokkene jeg skulle teste ble ploppet sammen i en ziplock pose med påfølgende potensiale for metallgniss. Det var riktignok en lørdagshjelp som tok imot, men det blir litt for useriøst.

Fikk også tilbud om å skifte batteriene :rolleyes:
 
Redigert:
Kan jo legge til at de to klokkene jeg skulle teste ble ploppet sammen i en ziplock pose med påfølgende potensiale for metallgniss. Det var riktignok en lørdagshjelp som tok imot, men det blir litt for useriøst.

Fikk også tilbud om å skifte batteriene :rolleyes:

Dette hørtes ut som en urmaker som visste hva han drev med..
 
Kan jo legge til at de to klokkene jeg skulle teste ble ploppet sammen i en ziplock pose med påfølgende potensiale for metallgniss. Det var riktignok en lørdagshjelp som tok imot, men det blir litt for useriøst.

Fikk også tilbud om å skifte batteriene :rolleyes:

@kasmir, det er nye koster hos Thorbjørnsen nå. Desverre er det kun navnet på butikken som har overlevd :(

Frode.
 
Redigert av en moderator: