Trusted seller på Chrono24?

Medlem
7. des. 2010
Innlegg
3.846
Sted
Bergen
Er betegnelsen "trusted seller" på Chrono24 verdt noe? Jeg har inntrykk av det bare betyr ingen disputter, men det er kanskje godt nok? Er skeptisk til å sette over penger til en vilt fremmed business i f.eks Belgia eller Portugal (som er et par av de aktuelle), men begge har over 50 high-end klokker ute for salg, og det er kanskje et godt nok tegn på seriøsitet? Litt usikker her. Det er i alle fall lett å se at det bare har ekte saker, alt fra vintage Rolex til nyere high-end. Skulle tro at det er uinteressant for slike aktører å lure noen.
 
Er betegnelsen "trusted seller" på Chrono24 verdt noe? Jeg har inntrykk av det bare betyr ingen disputter, men det er kanskje godt nok? Er skeptisk til å sette over penger til en vilt fremmed business i f.eks Belgia eller Portugal (som er et par av de aktuelle), men begge har over 50 high-end klokker ute for salg, og det er kanskje et godt nok tegn på seriøsitet? Litt usikker her. Det er i alle fall lett å se at det bare har ekte saker, alt fra vintage Rolex til nyere high-end. Skulle tro at det er uinteressant for slike aktører å lure noen.

Trusted seller på Chrono24 er i hvertfall ikke for at jeg stoler blindt. Det er utstrakt bruk av "arkivbilder" og jeg har sett mange ihjelpolerte og stygge klokker fra disse, som merkelig nok ser veldig bra ut på bilder. I tillegg ligger det jo mange klokker ute som ikke finnes/er solgt for lenge siden, så sjekk lagerbeholdningen før du begynner å glede deg.
 
Ser den. I ett tilfelle her er klokken detaljert avbildet sammen med boks og papirer, og det ser i alle fall ut fra alt jeg kan forstå til å være den aktuelle klokken. Om prisen er ok kan jeg tåle noen små avvik fra oppgitt tilstand, men det jeg spør om er vel egentlig muligheten for å bli rundlurt, dvs ingen klokke. Håper og tror at det er svært usannsynlig for en forretning med en del salg og beholdning av seriøse ur.
 
Ser den. I ett tilfelle her er klokken detaljert avbildet sammen med boks og papirer, og det ser i alle fall ut fra alt jeg kan forstå til å være den aktuelle klokken. Om prisen er ok kan jeg tåle noen små avvik fra oppgitt tilstand, men det jeg spør om er vel egentlig muligheten for å bli rundlurt, dvs ingen klokke. Håper og tror at det er svært usannsynlig for en forretning med en del salg og beholdning av seriøse ur.

Gjelder vel samme regler her som alle andre steder. Jeg hadde nok vektlagt andre faktorer enn "Trusted seller" mer betydning. Er det en forretning med egen butikk/egen hjemmeside har de meste sannsynlig feedback på andre forum. Det er mange seriøse brukthandlere, og de fleste er på Chrono24.
 
Jeg fant et ur som var på Chrono24 men søkte opp hjemmesiden til bruktforhandleren i steden.
De holdt til i Tyskland og det var ikke noe problemer med dem, hyggelige på mail og over all forventning mtp. på urets stand. Generellt så har jeg positive opplevelser med tyskere, så det bør jo ikke si noe i forhold til andre aktører på Chrono24.

Har også sendt mld. til noen fra Nederland (Chrono 24) og da var både svar og følelsen ikke bra... Nå er ikke jeg så veldig bevandret i dette her, men har inntrykk av bruktforhandlere med egen hjemmeside ofte er mer seriøst. Hvis jeg ser noe jeg liker på Chrono, søker jeg og ser om det er en hjemmeside og feedback.