Trilemma med tre like tunge lemmer?

Fasit ;)
IMG_0209.jpeg
 
Jeg klarer ikke helt å få opp interessen for Doxa. Spreke og flotte klokker, men følelsene settes ikke i sving.
@hbf / @krille Omega SMP (gjerne 2254) ligger høyt på value for money-lista hos meg.
@Pål Syns ikke designet på Omegane med metall-bezel treffer så godt, syns de er litt triste. PO blir for stor. Hamilton, næææh. Expl, flott, men for dyr for meg akkurat nå.

Tror faktisk jeg lander på en Omega SMP 42 grønn på gummi. Ser hva jeg får tak i.
Takk for mange gode innspill:)
 
Jeg klarer ikke helt å få opp interessen for Doxa. Spreke og flotte klokker, men følelsene settes ikke i sving.
@hbf / @krille Omega SMP (gjerne 2254) ligger høyt på value for money-lista hos meg.
@Pål Syns ikke designet på Omegane med metall-bezel treffer så godt, syns de er litt triste. PO blir for stor. Hamilton, næææh. Expl, flott, men for dyr for meg akkurat nå.

Tror faktisk jeg lander på en Omega SMP 42 grønn på gummi. Ser hva jeg får tak i.
Takk for mange gode innspill:)

Kan enkelte meiner med beater er jo vidt forksjellig frå ka andre tenker. Feks bytte dekk . Det kan du helt fint bruke en PP turbilion perpetual cal til uten at klokka er i nærheten av å få skade eller komme bort i noke . Skal du bytte klosser og skiver samt luft bremsene så hadde eg valgt noke anna . Altså skal du risikere å bli skikkelig skitten og med stor fare for at klokka får både dings og skraper så ville eg ha sett på noke frå 40mm og mindre samt under 12mm høyd og helst på silikon eller Nato type .
 
  • Liker
Reaksjoner: Genta
Kan enkelte meiner med beater er jo vidt forksjellig frå ka andre tenker. Feks bytte dekk . Det kan du helt fint bruke en PP turbilion perpetual cal til uten at klokka er i nærheten av å få skade eller komme bort i noke . Skal du bytte klosser og skiver samt luft bremsene så hadde eg valgt noke anna . Altså skal du risikere å bli skikkelig skitten og med stor fare for at klokka får både dings og skraper så ville eg ha sett på noke frå 40mm og mindre samt under 12mm høyd og helst på silikon eller Nato type .
Enig - men orker ikke ha en klokke til absolutt alle gjøremål.
Ikke ofte jeg utfører arbeidsbeskrivelsen din, og skal jeg lage ny grunnmur eller skifte min kjøre bremsekalipere kan jeg også ta av meg klokka.
Syns Omega SMP er såpass mye penere/høyere finish enn mye annet i prisklassen 30-50'.
Den vil funke til gressklipping, støvsuging, bading, lufte hund, skifte dekk et par ganger i året, male litt på gjerdet, montere et IKEA-skap etc gjøremål som livet fylles av.
 
  • Liker
Reaksjoner: Blodstrupmoen
Enig - men orker ikke ha en klokke til absolutt alle gjøremål.
Ikke ofte jeg utfører arbeidsbeskrivelsen din, og skal jeg lage ny grunnmur eller skifte min kjøre bremsekalipere kan jeg også ta av meg klokka.
Syns Omega SMP er såpass mye penere/høyere finish enn mye annet i prisklassen 30-50'.
Den vil funke til gressklipping, støvsuging, bading, lufte hund, skifte dekk et par ganger i året, male litt på gjerdet, montere et IKEA-skap etc gjøremål som livet fylles av.

Denne passer også perfekt til , som her , bytte abs sensorer utendørs i minusgrader på lillejulaften.

20231223_184030.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: UJU og Genta
Det fins tusenvis av klokker som skal tåle slike enkle og lette gjøremåler, og i en stor prisgaffel.
Da handler det ikke om å få riktig klokke til oppgaven, men mest om å kjøpe det man har lyst for.
Selv, har jeg vært å hamre på bolter onshore og offshore i 9 år med hjemmelaget enkelte ETA urverk monterte i kinesiske "submariner" urkasser.
Trengte ikke dyperdyre "spikerstål beater" der.

Men det er også lov med den meste testet klokken i verden.
Og dessuten er den testet til 10bar.
Alle som sier 5bar har ikke testet den selv.
1000002019.jpg
 
Det fins tusenvis av klokker som skal tåle slike enkle og lette gjøremåler, og i en stor prisgaffel.
Da handler det ikke om å få riktig klokke til oppgaven, men mest om å kjøpe det man har lyst for.
Selv, har jeg vært å hamre på bolter onshore og offshore i 9 år med hjemmelaget enkelte ETA urverk monterte i kinesiske "submariner" urkasser.
Trengte ikke dyperdyre "spikerstål beater" der.

Men det er også lov med den meste testet klokken i verden.
Og dessuten er den testet til 10bar.
Alle som sier 5bar har ikke testet den selv.
Vis vedlegg 367165
Enig. Og liker Speedy kjempegodt!
 
  • Liker
Reaksjoner: Hammerfjord
Det jeg liker med Speedy'n er at den passer til enhver anledning.
Vis vedlegg 367167

Damasko er også en billigere og tøff opsjon.
Vis vedlegg 367169
Vis vedlegg 367170
Der anbefaler jeg den inhouse urverk utgaven.
Vis vedlegg 367171
Pluss at den er en virkelig strap-monster, passer alt fra mesh, nato, skinn, lenke bedre enn de fleste.
Basert på ditt innspill kjøpte jeg nesten en slik i går:)
Men, landa på noe annet. Trilemma avlyst. Takk for gode innspill og mye inspirasjon.
 
Mer bruktklokke for pengene tror jeg ikke finnes. Mektig imponert! Ubrukt, norsk, komplett på lenke for 55’. Blå, på gummi eller litt eldre er den enda noen tusenlapper rimeligere. Selv om Omega har skutt prisene til månen, har ikke bruktmarkedet fulgt med. IMO mye mer for pengene enn Rolex Sub. En enorm finish på kasse og skive. Anbefales. Her fra en regntung dag.
IMG_6927.jpeg

IMG_6925.jpeg
IMG_6921.jpeg

IMG_6908.jpeg

IMG_6901.jpeg