Treningsklær med stil

Medlem
10. aug. 2009
Innlegg
2.179
Sted
Bergen
Tenker mest på hva man har på seg til/fra treningen evt. til oppvarming.
Overdel har jeg løst med mye diverse fra Rapha men jeg sliter med å finne en "treningsbukse" med verdighet.
Finnes det noe som ikke er posete, gjerne uten strikk nede, gjerne i merino eller piqué ?
 
Tenker du på sykkel eller annen aktivitet?
Jeg er litt biased om dagen grunnet samarbeidsavtale , men synes Helly hansen har mye fint på treningsfronten.
Assos har også noe vil jeg tro.
 
Jeg tenker ikke på sykkel men typisk på en treningsbukse til å ha på meg ( gjerne over en shorts) når jeg går til treningsenteret eller f.eks. til å hive på seg etter et sykkelritt, en treningstur.
Assos har noe, ja, men jeg ønsker ikke noe teknisk tøy når jeg ikke trenger det. Ville idéelt sett hatt noe som tilsvarer en Rapha Track Top/ Merino Hoody/ City Merino Jersey : naturmateriale, slim, comfy, understated men stilfult ;)
 
noen tips ifra sopranos :D

SCL0097i.jpg


4104965_std.jpg


SCL0067k.jpg


christopher-sopranos_480x270.jpg
 
Unngå helsetrøye som eneste plagg på overkroppen så er du i mål i mine øyne.
 
Tenker mest på hva man har på seg til/fra treningen evt. til oppvarming.
Overdel har jeg løst med mye diverse fra Rapha men jeg sliter med å finne en "treningsbukse" med verdighet.
Finnes det noe som ikke er posete, gjerne uten strikk nede, gjerne i merino eller piqué ?

Selvfølgelig bruker du en funky badekåpe. Kanskje denne fra P. Smith.

paul-smith-multi-stripe-terry-robe-product-1-3801537-926020995_large_flex.jpeg
 
Swix har mange gode skibukser som passer til din bruk. Kjøper du en av de litt dyrere er de ganske slimfit, og samtidig utrolig behagelige. Jeg bruker kun Swix som treningsbukse.
 
Noen anbefalinger av klær med litt lengde på? Når det kommer til chins osv blir det ofte litt for kort...
 
Noen anbefalinger av klær med litt lengde på? Når det kommer til chins osv blir det ofte litt for kort...

Chins? Pullups mener du vel :)

Nå driver jeg riktig-nok ikke med sykkel/spinning, men med styrketrening på senter.
Her går det i boksestil shorts og nike trenings t-skjorter, ofte med en zip hoodie
og en New Era caps med hoodie over, selvsagt! Dette gjør deg varm fort og øker forbrenningen noe.
Ørepropper fra Nocs som NS200 til musikk, bra lyd!

Med zip hoodie eller genser generelt, vil ikke ryggen synes på chins/pullups. Ellers så har Nike egene trenings t-skjorter som har ekstra lengde også.. Kjøper treningsklær på XXL, de har mye bra for mine formål..
 
Ordet "chins" er legit i styrkemiljøet. Forskjellen på chins og pull-ups er grepet. :)

Jeg kjøper som regel bare noen rimelige t-skjorter til bruk på trening. Man skal jo tross alt bare bli svett og sliten. Til bein og rygg-øktene liker jeg å ha lange ekstra store t-skjorter for mer pusterom fordi det er de tyngste øktene. Jeg kjøper endel klær fra Gasp, Better Bodies, Under Armour, Nike og Adidas fordi det er klær som er designet for det. Gasp og better bodies kan være veldig skrikende fordi det er "brandet" mye og betegnet som "bolernes merke", men det er veldig behagelig å bruke i all form for trening. Har endel klær fra adidas, det kan ha noe med at man har en outlet butikk i nærheten. Til mosjonisten skal jeg ikke utale meg for mye da det er noe jeg ikke har noe særlig greie på. :eek: hehehe
 
Chins? Pullups mener du vel :)

Nå driver jeg riktig-nok ikke med sykkel/spinning, men med styrketrening på senter.
Her går det i boksestil shorts og nike trenings t-skjorter, ofte med en zip hoodie
og en New Era caps med hoodie over, selvsagt! Dette gjør deg varm fort og øker forbrenningen noe.
Ørepropper fra Nocs som NS200 til musikk, bra lyd!

Med zip hoodie eller genser generelt, vil ikke ryggen synes på chins/pullups. Ellers så har Nike egene trenings t-skjorter som har ekstra lengde også.. Kjøper treningsklær på XXL, de har mye bra for mine formål..


Du trener med grenser, cap og hette, for forbrenningens skyld.... Har du på deg hettegenseren i badstuen også? Av det jeg har lest så forbrenner man mest om man har lite klær på seg når det er kaldt ute. Kroppen må jobbe hardere for å holde varmen, enn for å kjøles ned. Om du trener med hettegenser vil du svette mer, dermed gå noe ned i vekt, kansje føle du trener hardere, men forbrenningen blir ikke høyere av det.

Om du kan vise til seriøs forskning/artikkel som viser at man forbrenner mer om man har på seg hettegenser, så vil det være noe helt nytt for meg.
 
Redigert: