Trenger hjelp til gavekjøp. 10-20k.

Støtter forslaget om å prute ned en Speedmaster hos en autorisert forhandler. Ring gjerne til noen forskjellige og hør om pris.

Vet ikke hvor dere bor, men legger ved en link til Norske Omega forhandlere. Et lite innsidetips er å prøve Lervik i Haugesund.

Vet om noen fler, bl.a Urmaker Øen i Drammen.

Vi bor i Akershus, så da har jeg vel noen butikker å spille på i Oslo omegn.. Vi får håpe at jeg får til å prute litt! Er 10% et greit mål å oppnå?

Er det ikke flere forhandlere som holder på å miste retten til å selge Omega nå for tiden? Noterte med at for kort tid siden var det flere Protid butikker som solgte ut Omegaer de hadde på lager til sterkt reduserte priser (opptil -30% typ).

Er du heldig så kan det jo hende noen har igjen Speedmaster som du kan få til fordelaktig pris.. Har selv handlet hos Protid Jermstad i Molde, og har bare gode ord om den butikken og deres kundebehandling. Som nevnt ovenfor er også Lervik Ur (også Protid) anbefalt.

PS! De fleste butikker sender klokker med ekspress over natten, så å handle utenfor rekkevidde skal ikke være noe hinder.

Redigert:
Er det ikke flere forhandlere som holder på å miste retten til å selge Omega nå for tiden? Noterte med at for kort tid siden var det flere Protid butikker som solgte ut Omegaer de hadde på lager til sterkt reduserte priser (opptil -30% typ).

Er du heldig så kan det jo hende noen har igjen Speedmaster som du kan få til fordelaktig pris.. Har selv handlet hos Protid Jermstad i Molde, og har bare gode ord om den butikken og deres kundebehandling. Som nevnt ovenfor er også Lervik Ur (også Protid) anbefalt.

PS! De fleste butikker sender klokker med ekspress over natten, så å handle utenfor rekkevidde skal ikke være noe hinder.

Tror dessverre at det begynner å tømmes litt for kurrante modeller på disse salgene og jeg tviler sterkt på at det fortsatt finnes en Speedmaster i dette landet med 30% rabatt. Men 10% bør være mulig å få hos de aller fleste forhandlere :)

Til trådstarter:
Dersom du tenker å kjøpe en klokke med skinnrem så ville jeg ikke gitt vanntetthet en tanke. Skinnrem passer uansett ikke så godt til å bade med. Speedmaster er et veldig godt forslag dersom du tror mannen din ikke kommer til å ha noe problem med å trekke opp klokken for hånd. Dersom du tror at dette kan føre til at klokken blir liggende så ville jeg heller sett på noe med automatisk urverk. Her er Longines og Tudor sterke kandidater :)

PS! Ikke tenk på riper i plexien. Det er lett å pusse bort og det er billig å bytte plexi. Den største problemstillingen bør være manuelt vs automatisk urverk :)

Hadde samboeren min kommet hjem med en omega, en tudor eller en longines...
Generellt en mekanisk sveitsisk klokke, hvis jeg pusset opp huset/stresset hjemme, så hadde hvertfall jeg blitt nyforelska igjen. Han skal være utrolig glad for at han har deg og du vil han så godt. En skikkelig klokke er kanskje den fineste gaven du kan gi til en mann, sett vekk ifra barnet du har i magen :)

Lykke til med kjøpet, og oppdater oss gjerne på hva det blir.

Jeg vil anbefale deg til å ta en tur innom en urmaker og kikke litt, diskutere litt med selgeren og gjerne tafse litt på klokker.

Hadde samboeren min kommet hjem med en omega, en tudor eller en longines...
Generellt en mekanisk sveitsisk klokke, hvis jeg pusset opp huset/stresset hjemme, så hadde hvertfall jeg blitt nyforelska igjen. Han skal være utrolig glad for at han har deg og du vil han så godt. En skikkelig klokke er kanskje den fineste gaven du kan gi til en mann, sett vekk ifra barnet du har i magen :)

Lykke til med kjøpet, og oppdater oss gjerne på hva det blir.

Jeg vil anbefale deg til å ta en tur innom en urmaker og kikke litt, diskutere litt med selgeren og gjerne tafse litt på klokker.

Jeg har vært og tafset litt på Storo nå.. Og jeg ble fristet av en Tah Heuer Carrera, men jeg ble stående lenge å holde på et par klokker fra Longines Heritage serie.. De var lekre! Men jeg falt ikke for Omega klokkene de hadde der.. Det blir nok et par runder til og så må jeg manne meg opp til litt pruting!

Jeg har vært og tafset litt på Storo nå.. Og jeg ble fristet av en Tah Heuer Carrera, men jeg ble stående lenge å holde på et par klokker fra Longines Heritage serie.. De var lekre! Men jeg falt ikke for Omega klokkene de hadde der.. Det blir nok et par runder til og så må jeg manne meg opp til litt pruting!

Longines er ikke noe dårlig valg det heller altså. Synes både den Heritage 1951 og Legend Diveren til @Longhairdontcare er nydelige. De har flere andre i serien jeg kunne falt for også. Synes du skal gå etter magefølelsen din. Du kjenner han best, vet hvor den økonomiske grensen går, og du vet best hva du selv synes er fint. Du skal jo leve med den mannen og klokka.

Her inne så er det alltid sånn at vi strekker budsjettet til bristepunktet. Igjen, og igjen. Har ikke tall på hvor mange ganger kona har sagt: "du kan bare glemme det, nå HAR du klokke".

Redigert av en moderator:
Jeg ville gått for en Tudor Ranger, et nydelig ur i klassisk stil som kan brukes til alle anledninger. Et solid ur med et solid urverk, pakket inn i en klassisk kasse med tidløs skive og visere. :p Du treffer nok innertier med din forståelse av gaven. Husk på at Tudor er mer enn sært i disse dager, Omega er aldri feil men jeg hadde gått for Tudor hver eneste dag i uka.:D
Tom