Tips til merke

JTH

Medlem
10. okt. 2022
Innlegg
7
Sted
Bergen
Hei, har no hatt ein og samme klokke på armen i to år og vil no ha litt nytt. Har ikkje nåke spesielt med kunnskap når det kommer til klokker og har derfor eit par spørsmål som eg håper eg kan få svar på her.
I prisklassen 5-6tusen pluss minus.
Ka merker får ein mest for pengene her?
Har veldig lite peiling, men har høyrt via ein bekjent at Seiko skal ver gode greier. Stemmer dette, er det andre merker som er tilsvarende eventuelt kanskje andre der eg får meir for pengene?
Har sitt meg ut to klokker mest basert på utseende, er dette greie klokker? Vil bli brukt relativt ofte både til daglig og til fint.

 
Bra klokker for pengene dette. Du kan og se på Orient og Citizen.
Orient Bambino er fin, har kommet en ny variant nå i 38mm som er en fin størrelse:

1665644187247.png

 

Vedlegg

  • 1665644143934.png
    1665644143934.png
    520,4 KB · Visninger: 0
  • Liker
Reaksjoner: MikroKrone
Satt på bussen innover i går og lyttet på podcast, der spilte episoden for «best klokke under 5000kr». Det må jo være helt toppers å ha gående i bakgrunnen mens du browser gjennom merkene de nevner? :)
F4C15276-3318-4A91-A20E-0E49F0E4224B.jpeg
 
Har du bestemt deg for at det må være nytt fra butikk?
De aller fleste klokker faller jo i verdi når første eier har tatt den på armen, og det er mye fint på bruktmarkedet.
Har ikke noe konkret forslag på merke, men på finn.no kan du jo begrense søket ganske så bra, på markedet her må man dessverre inn på hver annonse.

Forøvrig er det en flott klokke du har sett deg ut, så dette er ikke et forsøk på å snakke deg vekk fra den :)
 
Har du bestemt deg for at det må være nytt fra butikk?
De aller fleste klokker faller jo i verdi når første eier har tatt den på armen, og det er mye fint på bruktmarkedet.
Har ikke noe konkret forslag på merke, men på finn.no kan du jo begrense søket ganske så bra, på markedet her må man dessverre inn på hver annonse.

Forøvrig er det en flott klokke du har sett deg ut, så dette er ikke et forsøk på å snakke deg vekk fra den :)
Nei må forsåvidt ikkje ver nytt, men når det kommer til pris fall så er ikkje det så nøye for min del. Dei klokkene eg kjøper no kommer eg nok til og ha så lenge som mulig! Har sitt litt på brukt markedet, men fant ikkje akkurat det eg hadde lyst på...
 
Nei må forsåvidt ikkje ver nytt, men når det kommer til pris fall så er ikkje det så nøye for min del. Dei klokkene eg kjøper no kommer eg nok til og ha så lenge som mulig! Har sitt litt på brukt markedet, men fant ikkje akkurat det eg hadde lyst på...
Tenkte ikke på prisfallet i forbindelse med et eventuelt videresalg, men at på bruktmarkedet kan du få en klokke som i utgangspunktet var på et høyere prisnivå. I den grad det er viktig, ser du har fått deg en flott klokke :)
 
Tenkte ikke på prisfallet i forbindelse med et eventuelt videresalg, men at på bruktmarkedet kan du få en klokke som i utgangspunktet var på et høyere prisnivå. I den grad det er viktig, ser du har fått deg en flott klokke :)
Sånn ja, takker for tips! Blir nok fleire klokker i fremtiden så alle tips blir tatt godt imot!
 
  • Liker
Reaksjoner: Larsnie