Tips til klokke, 22mm lugwidth, maks 5-6000

Medlem
18. aug. 2011
Innlegg
2.085
Sted
Mellom skogen og jordet
Jeg kjøpte meg for noen måneder siden en ammostrap fra Red 12 straps (http://red12straps.com/) som jeg skulle ha på Sinn U1'en min. Reimen ser veldig bra ut, men med den rimelig tunge U1'en er den rett og slett ikke noe behagelig å ha på. Jeg har forsøkt den på Steinhart Ocean 1, og der er den veldig comfy. Imidlertid føler jeg det er litt perler for svin å bruke en så fin (og forsåvidt dyr) reim på en beater. Med reimen på tør jeg ikke bruke Steinharten til alt det jeg egentlig har tenkt å bruke den til, i frykt for at reimen skal bli stygg/ødelagt.

Jeg er derfor på utkikk etter en ny klokke å bruke reimen på. Jeg driver og sparer til en Rolex, så jeg kan ikke bruke alt for mye penger nå. Maks. 5-6000, og den må altså ha en lugwidth på 22mm.

Alle forslag mottas med takk. :)
 
Helson Tortuga til 599usd.

image.jpg



http://www.helson-watches.com/tortuga/
 
Men et naturlig oppfølgingsspørsmål,
hvorfor ikke bare kjøre på med Steinharten (den er vel en klokke like ved eller under denne prisklassen)
og så heller kjøpe en beater til et par tusen?

Annet spørsmål, hvordan er prisene sån omtrentligt på hans reimer?
(skjønner jo at det er litt siden du er beredd å kjøpe nytt ur til den)
 
Men et naturlig oppfølgingsspørsmål,
hvorfor ikke bare kjøre på med Steinharten (den er vel en klokke like ved eller under denne prisklassen)
og så heller kjøpe en beater til et par tusen?

Jeg har vurdert det, og det er mulig jeg ender opp med akkurat det. Steinharten er imidlertid enda finere med NATO-rem.

Annet spørsmål, hvordan er prisene sån omtrentligt på hans reimer?
(skjønner jo at det er litt siden du er beredd å kjøpe nytt ur til den)

Betalte $165 for den, dvs. at med frakt + norsk MVA + postens gebyr kom den på nærmere 1500 kroner. De ca. 4.999.000 nordmennene som IKKE er medlemmer av Tidssonen vil jo si at det er galskap å betale så mye for en reim, og det kan de jo forsåvidt ha rett i. :)

Ellers vil jeg takke for alle forslagene, vil gjerne ha flere.