Tips til jubileumsklokke.

Kenneth R

Støttemedlem
Medlem
6. feb. 2015
Innlegg
1.644
Sted
Askøy
Har fått forespørsel på jobb om finne en passende jubileumsklokke for lang og tro tjeneste siden jeg er «en sånn klokkefyr».
Skattereglene nå sier at gaver inntil 8000,- er skattefri men det er ikke rare budsjettet for en gullklokke. Jeg starter jakten selv, tips mottas med takk:)
 
Ikke et dårlig tips i det hele tatt, langt bedre enn alt som markedsføres som jubileumsklokke.
 
Satellite


:mrgreen:
 
Certina har en del helt ok klokker under 8k, og er et merke som de fleste har hørt om,

Denne har jo til og med "gull" og koster noen hundrelapper under grensen.

C029.807.22.031.00_SLD_MEDIUM.jpg
 
  • Liker
Reaksjoner: Kenneth R
Har fått forespørsel på jobb om finne en passende jubileumsklokke for lang og tro tjeneste siden jeg er «en sånn klokkefyr».
Skattereglene nå sier at gaver inntil 8000,- er skattefri men det er ikke rare budsjettet for en gullklokke. Jeg starter jakten selv, tips mottas med takk:)
Jeg har vært i en tilsvarende situasjon på jobben. Den gangen fant jeg fort ut at det ikke er mye jubileumsfeeling på en klokke til 8000. Derfor overtalte jeg sjefen heller til å spytte dette beløpet inn i en Rickenbacker 4003 bass jeg uansett hadde tenkt å kjøpe. Fikk til og med musikkforretningen til å skrive "Rickenbacker 4003 med gravering" så revisor skulle bli fornøyd. Funka bra det. Fet bass!
 
Jeg har vært i en tilsvarende situasjon på jobben. Den gangen fant jeg fort ut at det ikke er mye jubileumsfeeling på en klokke til 8000. Derfor overtalte jeg sjefen heller til å spytte dette beløpet inn i en Rickenbacker 4003 bass jeg uansett hadde tenkt å kjøpe. Fikk til og med musikkforretningen til å skrive "Rickenbacker 4003 med gravering" så revisor skulle bli fornøyd. Funka bra det. Fet bass!
Ikke dumt, kommer nok til å gjøre noe liknende selv hvis jeg blir værende til mitt 20 år jubileum om knappe 2 år. Min kollega som har jubileum nå vil nok bli fornøyd med en klokke til 8000,-
 
  • Liker
Reaksjoner: EBH
Du får Longines Conquest VHP til under 8k.
Den er riktignok ikke mekanisk, men den har et utrolig nøyaktig quartzverk (VHP = Very High Precision).
Det skal gå +/- 5 sekunder feil i året. Den har også perpetual calendar, så man vil aldri måtte stille datoen.