Tips til fremtidig tro

Husk at du som regel får trukket fra i det landet du handler. Tyskland f.eks har 19% fratrekk og da blir ikke regnestykket like galt. 6% påslag pga norsk mva blir lite ift det bruktmarkedet vi har her nå.

OK, dette kan jo være en mulighet.

Er dette mulig å få tilsendt i posten, om en finner en pålitelig forhandler?
Blir det ved sending eventuelt vanskelig å ordne med papirarbeidet (trekke fra momsen i kjøpslandet og momse inn i Norge )?

Ved kjøp av Rolex regner jeg med at dette er så solid at en i 99,9% av tilfellene slipper å benytte deg av reklamasjonsretten på 5 år her til lands. Så slik sett burde en ikke løpe noen stor risiko ved å gå glipp av norsk reklamasjonsrett?

OK, dette kan jo være en mulighet.

Er dette mulig å få tilsendt i posten, om en finner en pålitelig forhandler?
Blir det ved sending eventuelt vanskelig å ordne med papirarbeidet (trekke fra momsen i kjøpslandet og momse inn i Norge )?

Ved kjøp av Rolex regner jeg med at dette er så solid at en i 99,9% av tilfellene slipper å benytte deg av reklamasjonsretten på 5 år her til lands. Så slik sett burde en ikke løpe noen stor risiko ved å gå glipp av norsk reklamasjonsrett?
Finner du riktig AD lar det seg nok gjøre. Men skal du på ferie en plass så ringer du i forkant og hører om de kan holde av til deg. AD fkser tollpapirer ved evt. forsendelse hvis du får dem til å sende.

Om en momser inn og gjør alt etter norske regler vil det vel ikke være noe problem å få utført service etc hos norsk urmaker?
Ei heller forsikring om jeg skulle ønske det ?

Hvor stor sannsynlighet er det ut fra erfaring at en Rolex må utføre garanti/reklamasjonsarbeid innen 5 år?

Skulle selvfølgelig helst kjøpt norsk, men ingen som vil ha meg på venteliste en gang..

hvordan blir regnestykket fra Skottland ?
Hvor mye blir refundert før jeg momser inn i Norge med 25%?

Redigert:
Vurdere fortsatt kjøp fra utlandet.

Nå kommer vel Rolex med 5 års garanti, da blir vel ikke reklamasjonen i Norge bedre antar jeg.

Men hvordan løses i praksis en eventuell garanti?
Kan feks norsk AD utføre dette i samråd med Rolex, eller må den inn til AD klokken er kjøpt fra?

Fikk til svar at så lenge garantikort er stemplet og mva-kvittering er på plass, skal ikke dette by på problemer for hvem som helst forhandler over hele verden!

• Liker
Reaksjoner: Preacher