Tilbud på service fra Bjerke - GMT-Master 16753 fra 1980

Medlem
22. aug. 2014
Sted
Oslo
Hei

Hadde klokken på service hos Bjerke i 2017 - 6000,-.
Saftig økning på overhalingen.

Har ikke original lenke, men hvis jeg skulle vurdere det, så går jeg nok på bruktmarkedet.

Usikker på å bytte skive.
Usikker på hvorfor jeg bør bytte bezel, skal innom i morgen.

Er prisene stort sett det samme hos Lervik Ur og Urmaker Lian?

Her er klokken - tilbudet fra Bjerke under.
unnamed1.jpg

1763558944783.png

Vedlegg

• 1763558777193.png
    1763558777193.png
    55,7 KB · Visninger: 0
  • Wow
Reaksjoner: seiltid og Genta
Koster det virkelig penger for å returnere skive, visere og index ring? Eller er det avslag du får på evnt.

NB: ville ikke byttet ut skive, visere eller bezel insert! Det påvirker verdien på klokken.

Koster det virkelig penger for å returnere skive, visere og index ring? Eller er det avslag du får på evnt.

NB: ville ikke byttet ut skive, visere eller bezel insert! Det påvirker verdien på klokken.
Nei, det gjelder hvis jeg vil ha tilbake delene som skiftes ut.

"Alle priser er basert på innbytte og er oppgitt i NOK inkl. mva. Dvs at deler vi bytter ved service ikke vil returneres med uret. Dersom du ønsker enkelte deler i retur, vil prisen øke med 40% på aktuell del".

Bytter ikke bezel, men hvis lumen på viserne har sprekker og hull så bør jeg vel bytte visere, virker som om jeg da også må bytte skive.

• Liker
Reaksjoner: S3Watches
Ran på høylys dag. Ville ikke sendt en slik klokke til Rolex, en kapabel urmaker kan gjøre jobben billigere. Urmakeren jeg bruker klarer å skaffe Rolex deler, vet ikke fra hvor men han får tak i det meste. Og å bytte skive, bezel etc er jo galskap i og med at det reduserer verdien på klokka.

Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Bytter ikke skive hvis jeg ikke må, men klokken må ha service.

Synes 12 000,- var noe heftig, men det er vel dagens priser.

Noen år siden jeg fulgte med på klokkebransjen.

Anbefaler å høre med Oslo Ur-Service eller Perfekt ur, de er flinke på å oppbevare original deler og fikser nok litt billigere service.

• Liker
Reaksjoner: Grendel
Oslo Ur Service er dyktige.
For all del ikke bytt bezel, eller skive. Det at lumen er mindre god er jo naturlig på en gammel klokke. Sjarmen. Ikke gjør noe med det. Polering reduserer også verdien. Gi klokke en service. Behold resten slik den er.

Flott GMT.

8