Til Rolexgutta

Medlem
28. jan. 2008
Innlegg
1.736
Sted
.
Hva tror dere jeg kan få for en GMT (pepsi) 16750 mod med boks og papir?
Jeg så det lå en på timegeeks.dk til 40K :eek: .. er vel litt optimistisk det men..
Har noen noe ide?
 
Kommer vel mye an på serienummer og tilstand, Frik? De mest attraktive eksemplarene har ikke hvitt gull rundt markørene, men det har vel dessverre ikke din.

Jeg har sett fra 30.000NOK til 35.000NOK på TZ, VRF, ebay og andre steder, men fine eksemplarer helt ned til 25 på VRF. Prisene er på vei ned, det er generelt lite handel og averterte priser gjenspeiler ikke nødvendigvis hva som betales. Jeg ville tro at 30-35 er en meget bra pris for din. Men noen må jo ha lyst til å kjøpe.

Jeg hadde selv budt deg 30 dersom uret hadde "riktig" skive.
 
Boks og papirer er jo alltid et pre når det gjelder prisen på vintageur. Forøvrig er det mange faktorer som kan ha betydning (matt el. blank skive, kassetilstand, etc.) - har du et bilde vil det være lettere å komme med synspunkter. Eller bud. :mrgreen:

30K for en perfekt 16750 med matt skive, boks og papirer høres ut som ønsketenkning - har ikke inntrykk av at prisene er spesielt dalende. Det finnes jo ikke et eneste eldre Rolex sportsur til salgs i Norge, så hva du får på Finn el. på Tidssonen er vanskelig å si. Jeg ville satset på å selge til noen som betaler i euro!
 
JoLu skrev:
Boks og papirer er jo alltid et pre når det gjelder prisen på vintageur. Forøvrig er det mange faktorer som kan ha betydning (matt el. blank skive, kassetilstand, etc.) - har du et bilde vil det være lettere å komme med synspunkter. Eller bud. :mrgreen:

30K for en perfekt 16750 med matt skive, boks og papirer høres ut som ønsketenkning - har ikke inntrykk av at prisene er spesielt dalende. Det finnes jo ikke et eneste eldre Rolex sportsur til salgs i Norge, så hva du får på Finn el. på Tidssonen er vanskelig å si. Jeg ville satset på å selge til noen som betaler i euro!

Men hvem bryr seg vel om hva som er til salgs i Norge? :mrgreen: Sant nok, du kan legge til noen ekstra tusenlapper for tryggheten å kjøpe lokalt, men man må jo også forholde seg til hva man kan få for pengene utenfor landets grenser. Så får det være opp til den enkelte om de legger inn 25% i det regnestykket ...

Men skulle jeg solgt selv ville jeg jo absolutt startet så høyt jeg kunne, hvem ville gjøre noe annet? Så må man jo se hva som skal til for å få kjøperne til å punge ut.

Mener at du har et bilde i en tidligere post, Frik?
 
Anders skrev:
Men hvem bryr seg vel om hva som er til salgs i Norge? :mrgreen:

Nei, presis. Det finnes intet sammenligningsgrunnlag for et innenlands salg. Det jeg mener er at de som er til salgs på f.eks tyske Ebay eller Chrono24 ligger temmelig høyt over de prisene du antyder (i alle fall med dagens valutakurser). Når det er sagt, synes jeg Frik skulle legge det ut her med en solid forumrabatt... :D
 
Det er helt uaktuelt for meg å selge den på ebay eller andre steder i utlandet. Enten så går den i Norge eller så lar jeg vær :)
Klokken er fra 84 Kjøpt i Stavanger godt brukt og med litt strekk i lenka.
Her har dere et bilde som har ligget ute tidligere på tidssonen.
Hyggelig med kjappe tilbakemeldinger og gode svar.
Jeg vurderer salg fordi jeg driver å peiler meg inn på en annen stor sak... 8)
Serienr for de som vil ha det er: 825xxxx
[attachment=0:mn15hx6i]DSC02085[1].JPG[/attachment:mn15hx6i]