Til administrator

Medlem
8. jan. 2008
Innlegg
2.705
Sted
Oslo / / Bergen
Denne nettsiden, med tilhørende forum har sakte men sikkert, etablert seg som et interessant nettsted med et godt ry og rykte,- takket være alle kunnskapsrike, spennende og seriøse klokke-entusiaster !

La oss være forskånet for bilder og omtale av/om simple kopier og dertil lignende skrot ! :evil:
Den slags innlegg / bilder vil sannsynligvis gjøre at virkelige bidragsytere forsvinner eller reserverer seg, det vil vi ikke være tjent med !

Derfor; la oss få noen tydelige retningslinjer for hva som ikke er ønsket publisert i forumet og slett gjerne det som allerede er lagt inn !

Takk for oppmerksomheten !
 
Jeg vil vel tro at forumet klarer å håndheve slikt selv. De som poster fakes i et upassende setting får gjerne høre det ...

Uansett vil jeg i hvertfall gjerne få beholde muligheten til å poste om og med fakes til skrekk og advarsel i et kontekst av hvordan oppdage og unngå.
 
Anders skrev:
Jeg vil vel tro at forumet klarer å håndheve slikt selv. De som poster fakes i et upassende setting får gjerne høre det ...

Uansett vil jeg i hvertfall gjerne få beholde muligheten til å poste om og med fakes til skrekk og advarsel i et kontekst av hvordan oppdage og unngå.

Ingen problem, Anders ! Såfremt det tydelig fremkommer at det omtalte objektet er en fake...

Vi har da en viss yttringsfrihet her i forumet ! ;)
 
Eksempel på fake Panerai fra Thailand:
IMG_1224.jpg
 
BullR: Som Norges fremste på replicaer husker du vel godt at den debatten har forekommet tidligere på forumet, uten at den bidro nevneverdig til forumets kvalitet :D 8)
 
DJM skrev:
BullR: Som Norges fremste på replicaer husker du vel godt at den debatten har forekommet tidligere på forumet, uten at den bidro nevneverdig til forumets kvalitet :D 8)
Joa, enig.

Men finnes jo mye teamer som kan være greie som også vil omtale replica klokker, så noe nazi regler vil ikke bidre til noe bra.
 
Det er ikke bare i dette klokkeforumet ordet "replica" setter følelser i sving. Det er vel et ganske betent tema så vidt jeg kan se. Det er gjerne de som har betalt mange ti-tusener av kroner for en klokke som skriker høyest når dette tema dukker opp...
Nå skal man ikke glemme bort en kategori "replika" freaks, de som faktisk har en genuin interesse for replika-klokker.
Har selv en stor interesse for replika-klokker og har en del selv. Dette er ikke Thailand-klokker, men replikaer av meget høy kvalitet fra Kina. Jeg ville aldri drømme om å utgi disse for å være ekte, men det er en hobby rett og slett.
Allikevel, dette er ikke til hinder for å ha på seg "the real thing", tvert imot. Derfor har jeg også brukt en god del penger på både IWC, Omega og Rolex bl.a. Tanken på å vite historien, håndverket osv. bak de ekte sakene når man har dem på håndleddet er en tilfredsstillelse i seg selv. Ikke minst gjelder dette dykkerur i det øyeblikket man faktisk er i vannet. Da er man glad det IKKE er replikaen man tok på.

Så får heller den andre tanken undertrykkes. Den som sier at det kanskje er innkjøpet av de EKTE klokkene som er den egentlige RIP-OFF (40.000 + + for en KLOKKE!! Hallo!!! ..... for den tanken dukker opp av og til.... særlig hvis det bare sitter et "simpelt" ETA 2892-2 el. i klokka.

Vel, my 50 cents....