Tidssonen - fordeler?

Status
Stengt for ytterligere svar.
Medlem
14. sep. 2011
Innlegg
707
Sted
Oslo
Hei alle sammen!

Får medlemmer ( betalende , evt ikke betalende medlemmer ) her på TS noe form for rabatter fra klokkeforhandlere i Norge? evt andre steder man kan få rabatter, og hvor mye får man?

mener å ha kommet over ulike ting her inne hvor det har kommet fram at noen har fått rabatt fordi de er medlem her inne.

Er helt ny så beklager om dette her var et " idiotisk " spørsmål!
Ser også at jeg må ta en liten unboxing en dag på en Tag Heuer som ankom for ikke lenge siden :)

Takker for svar!
 
Noen faste rabatter er det ikke nei.
Men det har hendt at forskjellige distributører annonserer på TS og gir oss typ 10% rabattkoder hvis vi handler på deres nettbutikker.
 
I en annen tråd her i dag - Sub vs DJ - var det en som nevnte at Jørgensen i Tromsø gir 10 % til TS-medlemmer. Kjøper du Rolex blir det jo noen kroner. Sannynligvis får du vel samme rabatt om du ikke er medlem også.

Fordelene med TS-medlemskap er gratis tilgang på horologisk kunnskap, flotte klokkebilder, gode historier, norges beste kjøp- og salgskanal for klokker, hyggelig tone, klokketreff (gtg), forhandlerinvitasjoner til jubileer, introduksjoner og presentasjoner, flytreff (!) osv osv.

Når det gjelder "dumme" spørsmål tror jeg ikke du har noe å frykte. I forhold til nivået hos enkelte her inne har jeg vel ennå tilgode å komme med et "smart" spørsmål. Du er med andre ord ikke alene. Og ikke har jeg opplevd at noen har fått "pes" for sine spørsmål heller.

Velkommen på sonen - og spør i vei.
 
Hei og velkommen!

Dette temaet her vært oppe tidligere, og svaret er som rousp sier "nei".

Klokkeprodusenter er (satt på spissen) tidvis både litt gammeldagse og sære, og mange opererer med ganske strenge retningslinjer som autoriserte forhandlere er pliktet til å følge. Du vil f.eks. aldri se en Rolex AD med 30 % på en ny Rolex.

Tidssonen er meget liberale sammenlignet med de fleste store utenlandske forum når det gjelder diskusjoner av kjøp og priser, men det er likevel slik at vårt fokus skal være på klokkene fremfor selve kjøpstransaksjonen ;)
 
Status
Stengt for ytterligere svar.