Test av Seiko Orange Monster

Takk for alle tilbakemeldinger. Vil prøve å få til noen flere tester, må bare finne ut hva mer jeg kan teste den for :p Alle forslag til tester jeg kan utføre på det orange monsteret blir tatt vell i mot, men prøver å holde meg unna fall-tester ;)
Det med å sjekke om urverket fortsatt går etter den har blitt fryst ned vil bli testet, må bare få rotet meg til å gå med den på armen et par dager :p

Doubledate. I morgen ser jeg deg med to klokker, en på hver arm. Av solidaritet skal jeg gjøre det samme;)
 
Nok en gang, gale mann ;)

Har lagt rolex`n i frysern nå, så får vi se i morgen................................................................. Not :)
 
I forrig test hadde klokken ligget stille en god stund, så urverket var ikke ideelt trekt opp. Derfor har jeg etter oppfordring her inne, gjort samme testen en gang til. Nå har jeg brukt klokken fra mandag til lørdag, det burde derfor være mer enn nok opptrekt. Så får vi se om det fortsetter å gå etter den har blitt fryst ned, og ikke minst om den fortsatt fungerer etter jeg har kokt den opp(igjen).

Klokken var altså rundt 6 på lørdag, når prosjektet startet.

Denne gangen lot jeg toppen av klokken være fri for vann, så det var lettere å se om den fortsatt gikk.

3140ddcd.jpg


Begynner å bli vant med å ligge her.

e7f6d3cd.jpg


Det første jeg tenkte på når jeg kom hjem fra byen, var å sjekke om klokken fortsatt gikk. Og det gjorde den utrolig nok.

c256d1c5.jpg


Så var det på tide å stå opp og sjekke om klokken fortsatt gikk.

dfbc481d.jpg

Argh! Her hadde den stoppet opp ca en time etter jeg sjekket den sist. Klokken var som sagt brukt hele uken, så gangreserven skulle holdt den i gang en del timer til. Prøvde å rise på "isklumpen" for å se om det kunne hjelpe, men akk nei.
Konklusjonen blir derfor at Seiko OM holder tiden ganske nøyaktig i rundt 10 timer, fra den blir lagt i fryseren.
Vet ikke hvor nyttig denne informasjonen er, men i hvert fall en artig ting å teste :)

Godt fryst ned var den i hvert fall.

2a5ea8bd.jpg


07dcddb4.jpg


Vannet koker, og klokken er klar for et bad.

769bbd03.jpg


c270c699.jpg


Etter noen minutter var det på tide å ta den opp igjen, og sjekke om den fortsatt fungerer.

12b42879.jpg


Selvfølgelig fungerer den, er jo tross alt en OM.

a23f31a6.jpg


309e0440.jpg


Klokken fungerer fortsatt, og vil bli brukt på jobb igjen i morgen :)
 
Flott test dette her. Spørsmålet en kan stille seg nå er om oljer i verket har tatt skade av frosten slik at klokken trenger service før en modell som ikke har blitt frosset ned :p