Tapatalk problemer

chronometer

Støttemedlem
Medlem
6. aug. 2010
Innlegg
1.945
Sted
Oslo Akershus
Jeg får ikke Tapalk til å fungere lengre fra mine IOS enheter. Ja, jeg har også logget inn via web, men det funker fortsatt ikke fra iPhone/iPad?
 
Kort svar: Tapatalk har blitt deaktivert.

Lengre svar:
Hackerangrepet har vært en oppvåkner og noe av det vi har kikket nærmere på er sikkerheten tilknyttet såkalte "plug-ins".

Som flere nok allerede har lagt merke til har vi sammen med ekskluderingen av flere plug-ins besluttet å kutte støtten til Tapatalk. Etter å ha undersøkt denne i dybden viser det seg at den er langt mer kompleks og tettere integrert mot vår database enn hva som er ønskelig. Vi er imidlertid ikke alene om dette synet - flere "in-the-know" fora som f.eks. Guru3D og ikke minst Wilders Security Forums har tatt samme standpunkt. Innser at dette er en kjip nyhet men håper på forståelse for at dette in the long run vil være til alles beste.

For dere som liker å surfe fra mobile enheter er det imidlertid ingen grunn til å fortvile - planen er å ha en mobilvennlig utgave av Tidssonens forum ferdigstilt om kort tid.
 
Særlig 'Latest' (eller hva den het), med siste oppdaterte tråder var fin.

Men skal vel overleve med mobilversjon også :confused:
 
Særlig 'Latest' (eller hva den het), med siste oppdaterte tråder var fin.

Men skal vel overleve med mobilversjon også :confused:

Du finner "nye innlegg" i mobilgrensesnittet også, den ligger under menyknappen øverst på siden (firkant med firkanter inni). Jeg har spurt Juice et annet sted om vi kan få en knapp direkte i topplinjen på hver side, ved siden av denne menyknappen.
 
Likte veldig godt mobilutgaven av TS som er tilgjengelig nå. Kan faktisk ikke se noe behov for Tapatalk. Bra jobba !
 
Du finner "nye innlegg" i mobilgrensesnittet også, den ligger under menyknappen øverst på siden (firkant med firkanter inni). Jeg har spurt Juice et annet sted om vi kan få en knapp direkte i topplinjen på hver side, ved siden av denne menyknappen.

Er det mulig å få "alle" når man lister nye innlegg? (dvs. de du også har lest), jeg likte best den opsjonen i Tapatalk for oversiktens skyld.
 
Du finner "nye innlegg" i mobilgrensesnittet også, den ligger under menyknappen øverst på siden (firkant med firkanter inni). Jeg har spurt Juice et annet sted om vi kan få en knapp direkte i topplinjen på hver side, ved siden av denne menyknappen.


Se der ja, takk!
 
Kort svar: Tapatalk har blitt deaktivert.

Lengre svar:
Hackerangrepet har vært en oppvåkner og noe av det vi har kikket nærmere på er sikkerheten tilknyttet såkalte "plug-ins".

Som flere nok allerede har lagt merke til har vi sammen med ekskluderingen av flere plug-ins besluttet å kutte støtten til Tapatalk. Etter å ha undersøkt denne i dybden viser det seg at den er langt mer kompleks og tettere integrert mot vår database enn hva som er ønskelig. Vi er imidlertid ikke alene om dette synet - flere "in-the-know" fora som f.eks. Guru3D og ikke minst Wilders Security Forums har tatt samme standpunkt. Innser at dette er en kjip nyhet men håper på forståelse for at dette in the long run vil være til alles beste.

For dere som liker å surfe fra mobile enheter er det imidlertid ingen grunn til å fortvile - planen er å ha en mobilvennlig utgave av Tidssonens forum ferdigstilt om kort tid.

Er det her mulig med en annen form for løsning en denne "mobilsiden"? Må bare være ærlig å si at den løsningen, i alle fall slik den er i dag er, er svært skuffende for oss tapatalk "frelste".Ganske så sikker på at så godt som alle som bruker/brukte tapatalk gjorde det med stort utbytte i forhold til oversikt, brukervennlighet, funksjoner som feks sorterer ut info man vil ha/ikke vil ha, enkel og grei støtte i forhold til opplastning/lagring av bilder, hurtighet på tingene som skjer osv. Sikkert mulig å gå inn på mer her i detalj, men set dropper jeg i alle fall nå.

Mulig det er dårlig gjort av meg å være såpass kras mot forumet i denne situasjonen som har oppstått i forhold til sikkerhet. Grunnet til at jeg allikevel skriver dette er fordi jeg ble utrolig skuffet over at en app/forumleser som har gitt meg muligheten til å bidra på tidssonen.no fra alle steder til en hver tid har blitt borte, og jeg føler ikke den løsningen som har kommet er god nok. For de denne løsningen er mye mindre oversiktlig og gjør det rett og slett vanskeligere og mer tidkrevende og følge med og bidra på tidssonen.no. Det går jo ikke å skrive mindre enn 10 tegn å få postet i en tråd engang..

Videre er jeg redd for at bidragene og aktiviteten på tidssonen vil bli mindre med denne web utgaven,for mobil. Andre har vel også vært inne på dette og utrykt bekymring over hvilken aktivitet som kan bli fremover.. Jeg må være ærlig å si at for min egen del blir det mindre tid på tidssonen med denne løsningen, jeg føler ikke jeg får den oversikten og den tilgangen jeg skulle ønske jeg fortsatt kunne hatt.

Sier ikke at man skal droppe sikkerheten og gå til tapatalk for en hver pris, men det må vel finnes alternativer? Jeg håper i alle fall det, ellers blir min aktivitet rundt tidssonen trolig mindre grunnet overnevnte minuser med tilgjengelighet, tidsbruk og oversikt.

Tidssonen.no gir meg egentlig utrolig mye i min klokkehobby, og det har egentlig tatt alt for mye av min tid, men det er så bra mennesker, kunnskap og atmosfære her at jeg håper det kommer en løsning som gjøre at jeg fortsatt kan være like aktiv og samtid følge med passivt uten at det blir for tidkrevende og kronglete. Det var jo her appen var så god!

Håper ingen føler dette blir en teit utblåsning og at jeg rakker ned på forumsledelsen! Vil jo bare at tidssonen skal være like bra og tilgjengelig som det har vært siden tapatalk kom til TS.

Maghas
 
Ulempen ved å benytte web grensesnitt for å være på sonen er ihvertfall for meg ganske stor nå som jeg har vendt meg til Tapatalk. Heldigvis finnes Watchuseek og en del andre av mine favorittfora der ennå så da blir det mer besøk der framover.

Sikkerhet er selvfølgelig viktig, men det blir for enkelt å si at alle løsninger som krever at man laster fremmed code, JavaScript etc i.e. PlugIn's in i vår applikasjon er en sikkerhetsrisiko vi ikke kan leve med, derfor tillates ikke dette.

Med dette som utgangspunkt går man glipp av en stor del av utviklingen som skjer innen sosiale medier.
Plugins er en risiko , ja, men er det sikkert at den sårbare koden i angrepet det henvises til kom inn via Tapatalk plugin'en?

Det var sikkert hensiktsmessig å ta en timeout fra Tapatalk for å undersøke dette angrepet, men
sannhetsvitnene som anføres her nemlig Guru3d og WSF er etter å ha sjekket det som skrives om plugin sårbarhet generelt og Tapatalk spesielt på disse stedene ikke spesielt troverdig.
 
Ulempen ved å benytte web grensesnitt for å være på sonen er ihvertfall for meg ganske stor nå som jeg har vendt meg til Tapatalk. Heldigvis finnes Watchuseek og en del andre av mine favorittfora der ennå så da blir det mer besøk der framover.

Sikkerhet er selvfølgelig viktig, men det blir for enkelt å si at alle løsninger som krever at man laster fremmed code, JavaScript etc i.e. PlugIn's in i vår applikasjon er en sikkerhetsrisiko vi ikke kan leve med, derfor tillates ikke dette.

Med dette som utgangspunkt går man glipp av en stor del av utviklingen som skjer innen sosiale medier.
Plugins er en risiko , ja, men er det sikkert at den sårbare koden i angrepet det henvises til kom inn via Tapatalk plugin'en?

Det var sikkert hensiktsmessig å ta en timeout fra Tapatalk for å undersøke dette angrepet, men
sannhetsvitnene som anføres her nemlig Guru3d og WSF er etter å ha sjekket det som skrives om plugin sårbarhet generelt og Tapatalk spesielt på disse stedene ikke spesielt troverdig.

Jeg prøver å like den mobile utgaven men dessverre, +1 på hva du sier her.

TRF er under angrep as we speak. Det leste jeg om på tapatalk..
 
La meg først si at jeg har også vært en aktiv Tapatalk-bruker fram til nå, dog mest som leser siden jeg misliker å skrive på det være seg telefon eller fjøl. (Hadde jeg hatt eksternt tastatur til brettet hadde det nok stilt seg litt annerledes.) Og jeg hadde satt stor pris på fortsatt Tapatalk-støtte.

Men når det er sagt, hva er det spesifikt som er så mye dårligere med mobilgrensesnittet? (oppriktig spørsmål) Jeg kan forsøke å svare på egne vegne:

- Noe mindre kompakt visning av poster
- Litt mer (dog ikke mye mer) kronglete å starte opp. (Jeg har ikke foreløpig giddet å finne ut hvordan man lager en shortcut på mobildesktopen til en spesifikk web-adresse)
- To trykk med tilhørende mellomsidelasting for å få opp nye innlegg! Dette er egentlig min største innvending, men samtidig noe som jeg mistenker er en enkel fix i oppsettet
- Litt tregere respons ved navigering (tror jeg)

På den positive siden har bildevisning alltid vært litt hit and miss med Tapatalk på mine enheter (android OS i begge tilfeller). Mange tilfeller av "evig lasting", altså bilder som rett og slett ikke kommer opp. Jeg ser også (til en viss grad) poenget med å ha kontroll med opplevelsen også på mobil, spesielt når man ikke har falt for fristelsen til å vise reklame.

Mine opplevelser er basert på bruk av HTC One S med Google Chrome, for ordens skyld.

Igjen, jeg hadde foretrukket fortsatt Tapatalk-støtte. Jeg føler imidlertid ikke at det har kommet så mange håndfaste (konstruktive) tilbakemeldinger på hva som er feil med den nye løsningen, derav denne posten.

Vær så snill å bli på TS folkens, det blir veldig stille her om alle skal senke seg til mitt nivå av ord-diaré. Jeg begynner å se tendensen allerede :(

Edit: fant akkurat ut av det med snarveier på desktopen, nå har jeg TS tilgjengelig på mobben med ett tastetrykk :)
 
Redigert:
La meg først si at jeg har også vært en aktiv Tapatalk-bruker fram til nå, dog mest som leser siden jeg misliker å skrive på det være seg telefon eller fjøl. (Hadde jeg hatt eksternt tastatur til brettet hadde det nok stilt seg litt annerledes.) Og jeg hadde satt stor pris på fortsatt Tapatalk-støtte.

Men når det er sagt, hva er det spesifikt som er så mye dårligere med mobilgrensesnittet? (oppriktig spørsmål) Jeg kan forsøke å svare på egne vegne:

- Noe mindre kompakt visning av poster
- Litt mer (dog ikke mye mer) kronglete å starte opp. (Jeg har ikke foreløpig giddet å finne ut hvordan man lager en shortcut på mobildesktopen til en spesifikk web-adresse)
- To trykk med tilhørende mellomsidelasting for å få opp nye innlegg! Dette er egentlig min største innvending, men samtidig noe som jeg mistenker er en enkel fix i oppsettet
- Litt tregere respons ved navigering (tror jeg)

På den positive siden har bildevisning alltid vært litt hit and miss med Tapatalk på mine enheter (android OS i begge tilfeller). Mange tilfeller av "evig lasting", altså bilder som rett og slett ikke kommer opp. Jeg ser også (til en viss grad) poenget med å ha kontroll med opplevelsen også på mobil, spesielt når man ikke har falt for fristelsen til å vise reklame.

Mine opplevelser er basert på bruk av HTC One S med Google Chrome, for ordens skyld.

Igjen, jeg hadde foretrukket fortsatt Tapatalk-støtte. Jeg føler imidlertid ikke at det har kommet så mange håndfaste (konstruktive) tilbakemeldinger på hva som er feil med den nye løsningen, derav denne posten.

Vær så snill å bli på TS folkens, det blir veldig stille her om alle skal senke seg til mitt nivå av ord-diaré. Jeg begynner å se tendensen allerede :(

Edit: fant akkurat ut av det med snarveier på desktopen, nå har jeg TS tilgjengelig på mobben med ett tastetrykk :)
En ting jeg syns er positivt med Tapatalk er bildeopplastingsbiten. En annen ting er attmed Tapatalk HD så har man utrolig oversikt, og det er lett å oppdatere eller bla seg videre på neste side.
 
En fordel med TT er at man slipper all annonsering, ihvertfall foreløpig. På sikt er riktignok TT en trussel mot forum nettsteders uavhengighet da de på sikt selvsagt ønsker å kontrollere og tjene på at de 'eier' kanalen inn til brukerne, men convenience koster uansett så... så lenge ikke alt taes over av Google eller Facebook kan jeg leve med det, men jeg ser faren ved at TT kontrollerer inngangen til mine 'hobby-fora' på nett..