Synspunkter ? Rem prototype diy

Medlem
31. jan. 2009
Innlegg
456
Sted
her og der
Lockdown er kjedelige greier. Lørdag uten mulighet for en øl, et måltid eller en konsert, meen begynte på en for meg ny remvariant. Jeg er mest opptatt av overordnet inntrykk på remmene jeg lager. Litt røffe må de være

Synspunkter mottas positive og negative.

Begynner med en rest som limes på noe tynt kalveskinn.

20210319_193346.jpg


Litt testing, har jo ikke noen mål å gå etter

20210319_194815.jpg


Blir en slags bund variant, inspirasjon hentet fra nettet. Som remtype er jeg noe skeptisk til bund selv. Læret er rester fra andre prosjekter, toalettmapper og slikt. Litt mykt og ikke helt ideelt til dette viser det seg etterhvert.

Etter litt sying etc er de enkelte bestandeler ferdig.

20210321_104102-01.jpeg


På med en klokke

20210321_105934-01.jpeg


På lanken viser det seg at jeg ikke har kraftige nok håndledd til denne, slik jeg ser det. Men en viss estetisk appell har den jo.

20210321_105431-01.jpeg
 
Redigert:
Hey!!!
Dette rocker jo fint!
Ikke dårlig! Sømmene og skjæringene ser jo bra ut. Da er du uansett på god vei.

Jeg er enig med @reldor i at remmen passet fint til den klokken. Hvis du savner noe så er det jo bare å prøve seg frem. På min første klokke hadde jeg også en slik 'lapp under' som du har laget. Hvis du føler det er noe som mangler kan du ta den bort. Detgir et helt annet inntrykk.

Uansett så vil jeg si at det der er flott!

8
 
Helt rett! Jeg liker den røffe, solide stilen og arbeidet ser veldig pent ut. Synes den passa på armen også jeg.

Hvorfor valgte du å ikke la underdelen følge formen på kassa, men lagde den rett?
 
Hvorfor valgte du å ikke la underdelen følge formen på kassa, men lagde den rett?

Takk for det, det er faktisk det jeg prøver på, røff solid..

Se det er et godt spørsmål. Jeg synes full bund (hvis man kan kalle det det) med utsvinget underdel som følger kassen er litt too much, så dette var en test på om en variasjon av tema funket, dra det litt mer mot ww1 reimer jeg har sett.

Uansett må konstruksjonen justeres, utsparingene i underdelen kunne jeg spart meg. Heller tynnet de faste keeperne og sydd dem oppå.