Synspunkt - Portugieser F.A. Jones Ref.:5442

Medlem
3. mars 2016
Innlegg
13
Sted
Stavanger
Hei.

Dette er min første tråd på TS.

Jeg er helt uerfaren med klokkekjøp. Skulle derfor helst likt å handle her på TS. IWC 5442 er en klokke som jeg liker veldig godt. Jeg vurderer en som er for salg på Chrono 24. Den er solgt ny i 2006. Den har aldri hatt service.

Hvis jeg skulle kjøpe den, så er det for å bruke den. Jeg ville derfor tatt en service. Jeg antar at dette "lommeurverket" er robust og enkelt å ta service på. Kan det gjøres av AD eller må det sendes til IWC? Noen som har en formening om pris på service? Kan det være et problem at uret kan være benyttet i nesten 10 år uten vedlikehold? Greit å evt. ta med i en forhandling. Ellers ville jeg satt veldig stor pris på innspill,synspunkt eller råd fra noen av dere som kan klokker.
 
Hei!

Jeg er ingen ekspert på urverk (enda) så jeg skal være litt forsiktig med å gi deg noen anbefalinger på service etc. Jeg kjøpte min som en 2006-modell (det var jo trossalt da den ble produsert), men den var lite brukt. Oppfatter at den går veldig presist og tviler på at det er et skrikende servicebehov da den ikke er veldig mye i bruk. Men det er i hvert fall en fantastisk fin klokke som virkelig gir en godfølelse. Så lykke til i jakten!

Slenger med et noen bilder jeg tok for et par måneder siden:
IMG_2124_zps1q6dflsq.jpg


IMG_2129_zps0sv6qwxc.jpg


IMG_2140_zpshzjtzqsh.jpg