Symptomene har meldt seg. Det frister å bli en "OWG", men finnes det en klokke som gjør det mulig?

Ta dette i to hovedsteg. Når du mesterer det første steget, er du klar for det siste steget. Å lete etter enda en klokke som skal bli OWG høres ut som en dårlig plan allerede fra starten av...

Steg 1: Velg ut én av klokkene du har i dag. Legg bort de andre klokkene. Bruk kun den valgte klokka i minste 12 måneder
Steg 2: Når du har fullført steg 1, kan du gå til dette steget - som er slik @Jone mestrer det

Så "enkelt". Nå kan du bruke higen etter nye ting på andre ting enn klokker, slik at jakten på ting ikke er klokker, men seilbåt, bil, gressklipper, etc...

Eg bruker mine klokker I månedsvis av gangen så tar meg sjølv ofte å lure på det samme , om eg kunne ha klart meg med 1 klokke til alt . . Eg har klokker som ikkje har vært brukt siden i fjor , men som eg nok kan ta opp å finne gleden med igjen og bruke en 2/3 måneder før eg bytter igjen . Og ofte finner eg ut i løpet av desse månedene med klokkene om det er en keeper eller ikkje .

Har nesten alltid bare hatt en dyr klokke om gangen, og er således owg. Det jeg syns er fint med det er at minimalt med kapital er bundet opp. Når det er tid for å bytte ut til noe annet så selger jeg som regel før den nye kommer inn slik at jeg alltid har bare én. Selve jakten på en ny er nesten like morsomt...

"Drømmen" om å bare kjøpe én og eie den i førti år, har jeg lagt på hyllen - jeg blir alltid lei etter noen år. Trodde jeg skulle klare det med min første (eller andre, eller tredje, eller fjerde(!) speedy, men nei. Så trodde jeg det var bankers med Exp 39, men nei. Så var jeg bombesikker på Exp 36, men nei. Alle ble solgt etter 1-2 år.

Går fint å nyte mange klokker som owg om en bytter ofte. Men det er hassle med alle salgene, og har selvsagt tapt litt på det, unntatt Rolexene.

@havarduf . I dagens marked er det nok tungt å selge absolutt alt . Og spesielt klokker som koster noken titusener og oppover . Men ja . Det er jo en fin måte.
Men kjøper du alt nytt ? Eller selger du og går uten klokke til en ny er funnet ?