Submariner

Thomas84

Støttemedlem
Medlem
14. aug. 2012
Sted
Rælingen
Hei!

Jeg har vært på utkikk etter en klokke jeg kan bruke til daglig, som ikke får så altfor lett riper. Med andre ord, er jeg på utkikk etter et ur
med børstet finish. Har nå en sub "på prøve", men er litt usikker på om den er for liten og nett for meg.
Har jo en klump av en breitling ved siden av, og har jo blitt vant med både vekt og størrelse der.

Synes dere denne kledde håndleddet mitt, eller har dete forslag til andre ur? Var litt innom en Breitling Emergency, men ble litt skremt av batteriet;)

IMG_1953.jpg

MVH Thomas

Elegant "beater" dette her da. Men så lenge du har polert gull vil du jo alltid få noen riper...
En tilsvarende submariner i rent stål har vesentlig mer børstet overflate og "spiser" riper litt bedre synes jeg personlig.

Sier meg enig med Christian her, og ville nok gått for noe i stål som hverdagsklokke. En sort/stål Sub eller en Explorer 2 er mine forslag, men det er jo et stort antall merker og modeller å velge blandt :)

Når det gjelder størrelsen på Sub´en, er jo 40mm en klassisk størrelse. Tidligere brukte jeg selv større sportsur, og 40mm virket lite da jeg prøvde en Rolex for første gang, men det tok ikke lang tid før jeg vendte meg til det. De nye Explorer 2 modellene kommer dessuten i 42mm.

Lykke til med valget!

Det er sagt før ser jeg, men stålsub er midt i blinken. Så kan du jo spice opp med grønt i skive og/eller bezel :)

Ser ut å sitte godt den størrelsen!

Du har underarmer som fint kan bære større ur enn en Sub. Hvis du i tillegg er på utkikk etter en hverdagsklokke som ikke så lett får riper, og heller ikke er så lett å se evt. riper på, ville jeg anbefalt en Sinn U1 eller U2.

Tåler mye og vil passe bra på armen din.

Elegant "beater" dette her da. Men så lenge du har polert gull vil du jo alltid få noen riper...
En tilsvarende submariner i rent stål har vesentlig mer børstet overflate og "spiser" riper litt bedre synes jeg personlig.

Sier meg enig med Christian her, og ville nok gått for noe i stål som hverdagsklokke. En sort/stål Sub eller en Explorer 2 er mine forslag, men det er jo et stort antall merker og modeller å velge blandt :)

Når det gjelder størrelsen på Sub´en, er jo 40mm en klassisk størrelse. Tidligere brukte jeg selv større sportsur, og 40mm virket lite da jeg prøvde en Rolex for første gang, men det tok ikke lang tid før jeg vendte meg til det. De nye Explorer 2 modellene kommer dessuten i 42mm.

Lykke til med valget!

Takk for tips:) Denne klokken er bare på prøve, sånn for å kjenne på størrelsen osv. Planen er å anskaffe en sort/stål. Noen som har tanker rundt en Rolex Deepsea?

Var innom Bjerke for en liten stund siden og prøvde Sub og Seadweller. Sub'en blir for liten etter min smak, men det er sikkert bare en tilvenning.
Seadwelleren er mer min størrelse, men ettersom jeg er godt vant med Omega PO så ble denne for "lett" etter min smak, jeg liker å kjenne at jeg har en klokke på armen.
Sånn ellers så fikk jeg ikke den helt store opplevelsen av å ha de på armen, men smaken er heldigvis delt her i verden ellers så hadde alle hatt make klokke og det hadde vært dritkjedelig.

Takk for tips:) Denne klokken er bare på prøve, sånn for å kjenne på størrelsen osv. Planen er å anskaffe en sort/stål. Noen som har tanker rundt en Rolex Deepsea?

Det ser jo absolutt ut til at du finfint kan ha en DSSD, rent økonomisk går det vel fort to av den subben du har på bildet på én brukt DSSD, men... fantastisk klokke DSSD... :cool: