Submariner uten forstørrelsesglass!

For min del er det revnende likegyldig om 98,54% av tidligere kjøpere er fornøyde. Såvidt jeg kan bedømme så livnærer selgeren seg primært på salg av smykker som ikke er helt ulike de min lokale tannlege har kontorskuffen full av. Vi snakker om et klokkekjøp til nærmere 30K her, ikke et "11carat chatam safir armband" med utropspris på én krone. Det er fullt mulig at klokka er ekte, men den er i hvert fall ikke billig eller attraktiv nok til at jeg hadde giddet å forsøke å gjøre noe som helst av forretninger med den annonsøren. "By the seller, not the watch" heter det visst. :)

Enig i at det er veldig bra å advare andre brukere her, men fint også å få en forklaring på hvorfor man bør styre unna, slik at man kan gjøre seg opp en egen mening.

Dette med positive tilbakemeldinger på qxl forteller ikke alltid hele sannheten dessverre. Vet om en dansk selger ved navn pepco som har spesialisert seg på å forfalske gamle norske mynter ved å endre på årstallene. Han hadde/har også stort sett bare gode tilbakemeldinger trolig på grunn av rask tilbakebetaling til kjøper dersom kjøper oppdaget svindelen. Denne svindleren prøvde vist seg også hos norske mynthandlere og er nå bannlyst hos samtlige. Om han er bannlyst hos qxl aner jeg ikke.

Jeg får begrunne mine påstander; jeg er 99,9% sikker på at "Gullman" er Stefan Magnusson; han hadde ca 500 annonser på finn.no med salg av smykker og ekslusive ur; det viste seg at han svindlet 80% av kundene og ble utestengt fra finn.no. Jeg var så uheldig å kjøpe noen smykker av han og en Rado klokke. Klokken var selvfølgelig fake (made in china) og smykkene var ikke hvitt gull, men sølv. Jeg tapte mange tusen på han der. Jeg kan ikke si 100% sikkert at Gulman er Stefan, men noen av smykkene han selger er de samme som han har prøvd å selge på finn.no.

krille skrev:
Se her,og her for ytterligere diskusjon om temaet og faktisk et bilde som demonstrerer korrekt fjerneteknikk!

Yep.. Sikkert fullt mulig å gjøre det selv. Prøvde selv, og gikk ikke helt som forventet. Resulterte i innkjøp av nytt glass. Vil anbefale på det sterkeste å la en urmaker gjøre jobben. :p

Edit: Prøvde å skrape vekk restene jeg ikke fikk vekk tidligere idag. Fikk et resultat jeg kan leve med.

4110202761_37e85c9083.jpg

Kommer aldri til å gjøre noe slikt igjen.. tullballskap spør du meg :D