Strap til Seiko BFS.

Medlem
2. juli 2009
Innlegg
20
Hei folkens!

Jeg dumpet innom her mens jeg lette etter min første "skikkelige" klokke, og endte opp med en Seiko BFS kjøpt av jjs her på forumet. En rimelig klokke som likevel føles solid, og er ordentlig mekanisk (etter min standar :p ).

Men etter at jeg først datt innom dette forumet har jeg lest litt rundt og har fått lyst på en brun rem med hvite sting lik Panerai reimene. Jeg har funnet en del jeg liker, men de havner fort opp mot 100$, og det synes jeg er litt i overkant når det skal på en såppas rimelig klokke. Så, er det noen som har tips til steder hvor jeg kan få tak i en sånn rem litt billigere, som samtidig er i alright kvalitet? (24mm)
 
Hillmar skrev:
Så, er det noen som har tips til steder hvor jeg kan få tak i en sånn rem litt billigere, som samtidig er i alright kvalitet? (24mm)

Prøv en WTB annonse under "Kjøp og salg" her på Tidssonen. Finnes ganske sikkert mye bra som knapt nok er brukt. Ta også en titt på http://www.panatime.com En forhandler i New York som har ganske brukbart utvalg til greie priser....

Lykke til !
 
Jøss, mye raske bra svar!

Må si jeg likte det jeg så på orb-straps (http://www.orb-straps.com for å komme riktig). Litt dyrere enn først tenkt, men hvis jeg får lurt meg unna mva. må det da være en greie priser for custom reimer... Og siden jeg har ganske kraftige håndledd (ca. 20-21cm) liker jeg tanken på å få lagd en ekstra lang rem så jeg slipper å bruke det nest ytterste hullet.

Uansett, takk for alle raske svar!
 
Don Ginsler er en fyr som lager mye tøft. En hel del av det er til Panerai, men jeg har sett noen kule remmer fra ham på Seiko-klokker. Prisene hans er ikke helt på tur, og han selger remmene sine i kort, standard og lang versjon. Her er noen bilder hentet fra postene til en fyr som kaller seg BeerGuy på Watchuseek, som viser en Seiko-mod med en slik rem du snakker om, kjøpt fra Don:

yao-full.jpg

yao-strap.jpg


edit: glemte img-tags...
 
Har nå bestilt en rem fra orb-straps, så da er det bare å vente i spenning en 3-ukers tid :p
 
Det skal jeg prøve å få til!

Må bare si at man fort blir hekta på dette her! Er allerede på utkikk etter min neste klokke, blir nok en diver 8)
 
Jeg er jo temmelig Seikofarvet og -tosset, men jeg vil stadig påstå, at hvis du har lidt penge at undvære, så får du super meget i en Sumo. Kassefinishen er umulig at overgå i dét prissegment:

Sumo080709.jpg
 
Tenkte jeg skulle oppdatere litt:
Mottok bilde av remmen min fra Paul i dag, så jeg kunne godkjenne den før han sender...
SDC12430.jpg

Den ser uåklagelig ut, og er nå på vei til meg :D