Stowa, eller kanskje noe annet?

Medlem
20. jan. 2009
Innlegg
703
Sted
Hamar
Hei.
Har lest på forumet her en tid og nå var det på tide å regge seg.

Har lenge hatt lyst på en "orntlig" klokke.

Har nesten bestemt meg for enten en Stowa airman eller en Stowa marine. Men ville høre med dere her om dere har noe erfaringer med Stowa. Jeg er av den oppfatting at Stowa gir veldig mye klokke for pengene. Stemmer dette?

Er det noen andre automatiske klokker i +-10k klassen dere vil anbefale? Tenker da helst på klokker med relativt ren urskive, bortsett fra det er jeg ganske åpen for innspill. Å kjøpe på nett er ikke noe hindring. Bor for tiden i Harstad så å kjøpe på nett er en fordel..

Håper og takker for svar og beklager et litt rotete innlegg.
 
Om du er opptatt av driftsikkerhet, "flieger-uhr" utseende, OK pris og ellers et greit rykte,- kan jeg anbefale Archimede Pilot modellene. Kjøp gjerne fra svenske http://www.urtid.com, - det har jeg gjort med mine to.


Beater1.jpg
 
ville du anbefalt den over en Stowa?
Og er det noe stor forskjell på et cosc sertifisert urverk og det vanlige stowa bruker? Eller er det mest slik at jeg vet at det er cosc sertifisert og får den gode følelsen når jeg tenker på det :)

Trenger ikke nødvendigvis være et "flieger-uhr".. Bare relativt ren urskive, mellom 40-45mm str på urkassen (litt større kan sikkert gå) Har lyst på et ur med høy kvalitetsfølelse.

Problemet mitt er litt det at når jeg finner en klokke jeg liker så er den som regel for dyr.

Har noen av de kjente merkene automatiske ur i 10-15k klassen? Har sett noen omega ur jeg liker godt, men de er fort 90k.
Hva ville dere kjøpt vist dere skulle bruke +- 10.000 på en ny klokke?

Litt usammenhengende dette her men håper dere forstår.

Takker for svar
 
Har skikkelig falt for denne, er jo innenfor prisklassen din også.
viewtopic.php?f=2&t=760

Ellers kan du jo fremdeles få tak i Omega seamaster 2254.50 innenfor prisklassen din og. En av de beste dialene noensinne lagd spør du meg :D
 
STOWA er ganske bra klokke for pengene...
Mange er fornøyde med dem.
 
10.000. Kun en modell som gjelder i den prisklassen imo,brukt Omega Speedmaster. Kjøp noen ektra reimer og du får mye klokke for pengene.
 
Kjører du safe, er nok en brukt Omega e.l. (de kjente og gode gamle) som er best i klassen under 10lapper.
Men den Archimede til B. er ikke en dårlig ide :D
 
Det ble noe annet :)

Ikke et veldig bra bilde, men det er da mitt eget.

omega.jpg


Takk til rkjersem for en hyggelig handel

Så nå begynner jakten på det neste :)

Selv om jeg tror noen nye remmer blir det neste.
 
takk for det!


hehe ja ikke sant, nei tror det holder med en dykkerklokke (som om det er grunnen liksom)
 
Er det noen som kan fortelle meg hva som er forskjellen på Stowa og Archimede? For meg ser de helt like ut...
 
Det er jo to forskjellige merker.
Men de lager begge en pilotklokke som ser ganske like ut. Stowa er en av de 5 oprinnelige produsentene som sammen med IWC, A. Lange & Söhne, Laco og Wempe lagde disse klokkene.
Hvordan innmaten er forskjellig vet jeg ikke for jeg vet lite om Archimede.

Jeg står på venteliste:
http://www.german-watches.com/cgi-bin/l ... b--flieger

Men er usikker på om jeg kommer til å kjøpe når det blir min tur. Litt fordi jeg synest den godt kunne vært litt større.
 
Archimede:
Lager kassen selv
Bruker unfinished eta
Klassisk pilot-krone, som på IWC
MYE for pengene!

STOWA
Kjøper kassen fra W.F.
Litt finish i ETA eller mer finished unitas
Mindre pilot-krone


Begge er bra nr.2 ur, tror jeg... :)