Tråden handler om 15300 vs 15400 - og størrelsen, så jeg burde nok ikke blandet 15202 inn i dette.
Men, når vi nå er inne på 15202;
Dekorering av urverk er flott. Likeså at det er supertynt. Cal 2121 er vel det man kan kalle marginalt tynnere enn cal 3120. Og det er ikke in-house. Dette verket bygger i sin helhet på JLCs cal 1120 fra 60-tallet. Ikke noe negativt med det - snarere tvert om, men etter to år med relativt kraftig indoktrinering om hvor "viktig" det er med in-house-verk har jeg nok blitt påvirket ...
For spesielt interesserte vil jeg anbefale
denne artikkelen. Thepurists.com er rimelig grundig i sin gjennomgang, og her er siste avsnittet for den som ikke orker å lese alt: Only time and many samples in the field will tell, but based upon this pre-series specimen, I think this new caliber has the potential to prove itself worthy to join the pantheon of "the greatest automatic movements ever made."
Ingen eier sannheten, så her koker det nok ned til smak og behag og, ikke minst, følelser. Med en AP RO tråkker man uansett ikke feil i salaten - fritt sitert etter en kjent bidragsyter her inne