SRPE83K1 Brian May Red Special Seiko 5 unboxing

Medlem
8. mars 2018
Innlegg
1.020
Sted
Hareid
Heia,

Det er jo unektelig litt morsomt at vi tar bilder av at vi pakker ut gaver (fra oss selv, til oss selv, host) for så å dele dem på nettet, men det får nå stå sin prøve. Moro var det iallefall å rusle ned på posten i dag for å hente en pakke fra Askeland i Marken, Kristiansand:
2020-06-19 13.09.59.jpg

Pent innpakket, gitt. Noen har gjort seg mer flid enn jeg pleier å gjøre.


2020-06-19 13.10.44.jpg

...siste rest av tvil er ryddet bort: Denne har ikke sitt opphav i Sveits, såpass er sikkert...


2020-06-19 13.11.03.jpg

Ikke bare Rolex som fjerner ytteremballasjen først, gitt. Kanskje jeg skulle forsøke å selge dette på Finn? 'Unik sjanse, markedets mest komplette...' Eh, nei. Denne kommer jeg til å beholde.

2020-06-19 13.11.30.jpg

Vi nærmer oss godsakene. Skal vi se om esken lar seg åpne...


2020-06-19 13.12.01.jpg

Sannelig, det gjorde den. I et forsøk på å gjøre noe ut av emballasjen, har Seiko laget en (overraskende forseggjort!) reproduksjon av en gitar-flightcase.

2020-06-19 13.12.53.jpg

Der, ja. Endelig! Mynten er bare noe bling som er lagt ved - poenget er at Brian May i en årrekke har foretrukket å bruke en mynt som plekter.

2020-06-19 13.19.22.jpg

Der, ja. Sommerklokken på plass. Mistenker dog at den raskt kan finne veien over på en gummireim jeg har liggende. Nå må jeg bare ut for å bade litt for å innvie den!
 
Flott den der - gratulerer :)! Har forespurt lokal forhandler om en selv, så håper det ordner seg.
 
  • Liker
Reaksjoner: OddE
Takk for alle hyggelige kommentarer - jeg er positivt overrasket, enten har jeg vært veldig heldig, eller så har Seiko litt tightere kvalitetskontroll på denne enn på en vanlig Seiko 5.

Minuttindikatorene er (nesten) perfekt plassert, timemarkørene er perfekt fylt med lume, alle polerte overflater er helt uten maskineringsmerker (også under lupe), skiven er veldig flott (Selv om fruens første reaksjon var 'yin yang? Hæ?'), det er drillet hull til barettene (Yesss!!!!) - i det store og hele er min innledende skepsis til å betale over 6000kr for noe med et 4R-verk i gjort til skamme.

Dette føles om ikke som et røverkjøp, så absolutt som verdt pengene. Mitt eneste ankepunkt er egentlig at jeg skulle ønske de hadde levert den med gummirem heller enn NATO - det er voksen høyde på den allerede, og det hjelper ikke å legge et par lag med stropp under den.
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Takk for alle hyggelige kommentarer - jeg er positivt overrasket, enten har jeg vært veldig heldig, eller så har Seiko litt tightere kvalitetskontroll på denne enn på en vanlig Seiko 5.

Minuttindikatorene er (nesten) perfekt plassert, timemarkørene er perfekt fylt med lume, alle polerte overflater er helt uten maskineringsmerker (også under lupe), skiven er veldig flott (Selv om fruens første reaksjon var 'yin yang? Hæ?'), det er drillet hull til barettene (Yesss!!!!) - i det store og hele er min innledende skepsis til å betale over 6000kr for noe med et 4R-verk i gjort til skamme.

Dette føles om ikke som et røverkjøp, så absolutt som verdt pengene. Mitt eneste ankepunkt er egentlig at jeg skulle ønske de hadde levert den med gummirem heller enn NATO - det er voksen høyde på den allerede, og det hjelper ikke å legge et par lag med stropp under den.
Slo til på en jeg òg — fikk den i går. Jeg er enig i dine vurderinger, men noen av mine timemarkører er ikke akkurat på linje.
Liker godt fargen.
_20200711_101416.JPG