Speedy fra det gledens år 1979

Medlem
13. mai 2014
Sted
Drøbak
Prøver meg med en tråd her også, liten respons i Omega tråden...

God kveld klokke guruer!

Jeg har veldig lyst til å tette ett hull i samlingen, nemlig en "birthyear" klokke. Er skikkelig sugen på en måneklokke også og da tenkte jeg å kombinere disse. Dette ser ut til å bli vanskeligere enn først antatt da jeg så langt ikke har funnet en eneste Speedy fra 1979 så langt i jakten!!?

Ble denne i det hele tatt produsert i 1979? Sett noen Mark 3 eller 4 fra 79, men altså ingen vanlig moonwatch... Dette var vel omtrent Quartz periodens høyde, kan det faktisk være at markedet ikke ville ha flotte måneklokker dette året? Sett i ettertid at det ble laget en limitert Apollo XI 10th Anniversary i gull, men har tilgode å finne en vanlig i stål.

Har forsøkt å lete litt etter ref nr, men ikke funnet noe jeg tør stole på enda. Noen opplyste medlemmer som kan hjelpe meg litt på vei her? Har Omega noe register eller oversikt med slik info? Stalltips til respektable selgere/ sider tas i mot med stor takk.

På forhånd takk for respons og Fortsatt god aften til dere alle.

Mvh

KH

Her er det vel en som har hadde en til salgs så nylig som i går, så det er nok mulig. :) Så vidt jeg vet en respektabel selger også.

Jeg ville ha brukt watchrecon.com og lagt inn et fast søk på Speedmaster 1979. Også finnes det vel også relativt pålitelige serienummer-oversikter.

Tvi, tvi med jakten!

Se der du @Santos-Dumont, mange takk for tips. Litt sent ute der, men egentlig like greit. Fint å ha noe å sammenligne med før kjøp og dette er den første jeg har sett. Nyttig info å ha videre i jakten..

Redigert av en moderator:
Her en til som ble solgt for ikke så lenge siden. Vet ikke kilden, men han påstår altså at 39M serienummer er fra 1979.

En WTB på Timezone eller WUS kan sikkert også være en mulighet.