Solgt SOLGT /// IWC Aquatimer GST 2000 (3536-02) 42mm stål.

Medlem
31. jan. 2011
// Klokken er solgt //

Oppe til salg/bytte er et fantastisk ur. En IWC Aquatimer GST 2000 (3536-002) i stål. Et ur jeg uten tvil hadde beholdt om det ikke hadde vært for at jeg tilfeldigvis har endt opp to stykker (dog forskjellige metaller).

Produsert mellom 1999-2002 i et smalt opplag - et klassisk eksempel på IWC pre-Richemont. Klokken blir referert til som 'dweller-killer' og er en 42 millimeters råekte diver. Dette er modellen der skive/visere har både tritium og superluminova.

Urverket er et høyt modifisert ETA 2892, omtrent alle viktige deler er byttet ut (bla. 21K gull-rotor satt inn). Verket virker å gå veldig bra, og jeg har ikke merket noe avvik i hverken gangreserve eller hvordan den holder tiden. Kronen er tight, og den winder VELDIG smooth.

Klokken er i en fin bruksstand, uten spesielt dype hakk eller dings. Det kan se ut som det har vært 1-2 små treff under på lenken. Det er også diverse swirls nedover de høypolerte linkene på lenken, noe jeg vil tro kan pusses bort med CapeCod. Ingen merker på hverken bezel eller glass, såvidt jeg kan se. (Beklager støvet på bildene.)

Klokken kommer med en serviceboks, garantikortet og noe papir (avbildet) samt ekstra lenkeledd.

Både bud og bytte er interessante, og av spesiell interesse er RO 15300 med blå skive eller IWC Pilot 3717.
Klokken befinner seg i Oslo, men kan sendes innad i landet med ekspress på kjøpers regning. Referanser finnes.

Prisantydning settes til 29.000 NOK - Innspill på pris tas imot med takk.

YpM6vPa.jpg

OVWdhPc.jpg

MZM1SUw.jpg

lWKuQcf.jpg

hxS1XFW.jpg

qSWVxFG.jpg

VLuEb9z.jpg

1ayMPHJ.jpg

A8JwoLB.jpg

yOTNo0S.jpg

Redigert: