SOLGT: BREITLING CHRONOMAT B13047 MED BONUS

Medlem
26. des. 2008
Innlegg
46
Sted
Oslo
Ommoblering av klokkeskapet mitt fortsetter: tom. klokker med lavt medlemsnummer er ikke skånet: dette er min klokke nr. 2!
Og det er en ekte klassiker: Breitling Chronomat fra 1990/93. Med original kalveskinn reim (litt slitt), originalspenne ogen AM reise/oppbevaringsboks. Papirer og original boks er forsvunnet i årenesløp, men klokka er 100% original (signert på skiva, baklokket, urverket og spenna). I høst 2008 er det gjennomgått storservice hvor det er bla. polert og byttet krone og pushere.

Litt historie om selve modellen: Navitimer Chronomat ble en suksess fra starten med sin inovativ "slide rules" (sirkulart regnestav) på 40-tallet til unike "rider tabs" på baselen (i 1982). I 1986 skilte Chronomaten lag med Navitimer-familien og ble en egen, ny modell: Breitling Chronomat. Fire år etter, i 1990 inførte Breitling ett nytt system for referansenummerering: bokstav A (stål), B (bicolor) eller K (18k gull) og femsifret tall. Den gamle Chronomat 81950 ble Chronomat B13047. Ny stjerne er blitt født!

Modellnr. B13047
Serienr. 1-13832
Material: SS med baselmarkører, baselskruer og alle tre kroner forgullt
Power reserve: 42 timer
Movement: legendariske ETA Valjoux 7750
Glass: rypefri safirglass
dimensjoner: dia. 41 x 44 x 15 mm
lugdimensjon: 20 mm

Alle chronograf funksoner fungerer som de skal (start, stopp og reset til 0).
Klokken leveres med AM kunstskinn reiseboks, original skinnreim med original spenne og som bonus: en masiv og tung SS AM mesh reim som gjør klokka til en "ultimate dressklokke".
Klokken er brukt i rotasjon med andre klokker og bærer ikke preg av alder.

IMG_1526.jpg

IMG_1520.jpg

IMG_1518.jpg

IMG_1522.jpg

IMG_1523.jpg

IMG_1535.jpg


Flere bilder sendes på forespørsel.
Det er i utgangspunkt aktuelt kun salg men også fristende og fornuftige bytteforslag er velkomne. På utkikk etter Rolex Explorer, Omega Speedmaster (vintage) eller andre Breitling klokker.
Pris (for salg): kr. 11500
Pris (for bytte): kr. 13000
Klokken befinner seg i Oslo. Foretrekker F2F handel, men har ikke noe imot å sende klokke innen Norge (kjøper betaler frakt).
Send meg en PM.
Takk for oppmerksomheten din!