Solbriller 2022

Jeg slutter meg til de som sverger til Ray-Ban til sivilt og Oakley til sport. Har et par fra Northug også som er helt ok, men ikke i nærheten av Oakley. Det gjenspeiles jo også til dels i prisen.
Som flere andre her ville det aldri falle meg inn å gå med ski/sykkel/løpebriller i 'sivil'.
 
RayBan er muligens veldig motebrille. Men uten tvil mine favoritter. Finner alltid ei bra passform..

Har og Serengeti, Persol og TomFord...
 
  • Liker
Reaksjoner: mr_frodo
RB Clubmaster og Persol Typewriter til sivilisert bruk, Jawbraker til sykkel og fjell. Solbriller må jo skilles på som dress og joggedress, alt til sitt formål. Holbrook f.eks. hører hjemme på trening, tur og sjøen (men bytt briller om du skal spise lunsj i marinaen).
Hæ!? Det blir jo nesten som å si at man ikke skal bruke sub og crocs til dressen :eek:
 
  • Liker
Reaksjoner: Oddemann
Hæ!? Det blir jo nesten som å si at man ikke skal bruke sub og crocs til dressen :eek:

200.gif
 
  • Liker
Reaksjoner: Bøygen
Jeg kjøpte for noen år siden disse surfebrillene fra Maui Jim, og for meg er det utelukkende funksjon som gjelder (+at de passer til mitt ansikt, bruker blir ofte litt brede/store for meg).
De er lette, fleksible/bøyelige dvs umulig å knekke, dekker godt ut på siden, og ikke minst sitter godt, også oppå hodet så jeg slipper å miste de.. Brukes til alt. :)

IMG_20220415_144829.jpg
 
Redigert:
Det at brillene dekker godt på utsiden, og det at jeg tryner meg gjennom livet, er vel en av de utløsende faktorene til at jeg i hovedsak sliter Oakley Jawbreakers eller ekstra brede Pit Vipers. På sommeren er jeg riktignok mer på havet enn på en fortauskafé på marinaen, så heeelt upassende er det ikke. Ja jo, og så er de så iøynefallende at det skal vanskelig gjøres å miste dem. Nå er synet gått såpass åt skogen at sommerens store investering kommer til å bli solbrilleglass med styrke i et par nyinnkjøpte Ray-Bans Shooter Havana Collection, om de bare er store nok til å passe på det høvelig brede ansiktet mitt.
 
  • Liker
Reaksjoner: Oscr