Snikfinansiering av cruise -trenger tips

Medlem
31. juli 2010
Sted
Stavanger
Har kjempelyst å reise på cruise.
Helst uten barn, kun meg og ernæringsministeren (kona)
Men det er dyrt og vet at jeg sikkert blir skuffa.
Jo lengre jo bedre. Tenker en transatlantisk reise.
Vurderer fram og tilbake så type 1 mnd.

Legger merke til at RCL og NCL har shareholders benefit.
Holder du 100 aksjer får du perks ombord.
Ikke mye men sånn slags er viktig.
Kjenner det bruser i påfugl-fjæra med en gang.

I tillegg har NCL en avtale med bank of America om å tilby kredittkort der en tjener poeng ved bruk av kortet.
Sikkert herk men det hadde vært morsomt å bare bruke cruise-kortet til absolutt alt og tjene mange poeng.
Er ikke all verden en får på COOP kortet, Rema-appen eller Trumf så går ikke glipp av så mye.

Noen som har erfaring med tips og triks for å få billig cruise eller vært borte i samme problemstilling?

Evt andre kredittkort som har cashback eller poengopptjening som faktisk gir litt effekt. De som gir cashback i kroner gir type 0,4% så må omsette for 12 mill for å gå ned den stien.
Dørgende kjedelig å bruke COOP kredittkort, men de gir hvertfall mer verdi.

Har ikkje trumf en mulighet det du konverterer til sas poeng ? Meiner en kompis bygger noke sinnsykt med poeng på der greiene der.

Foresten. Ka forventer du av et cruise ? Der er mangen forskjellige å velge i. Noken for å leve godt ombord og noken for å sjå plasser.

Hva jeg forventer?
Vet ikke.

Ser for meg å gå rundt konstant stappmett og rødvinsmarinert.
Flyte rundt i et basseng uten mål og mening.
Synge karaoke og shoppe.

Bryr meg ikke om destinasjonen. Trenger ikke gå av båten for min del før den snur og seiler tilbake.
Tror cruise er kompromisløsning hvis en vil utforske andre kulturer og se verden.

• Liker
Reaksjoner: Eternamaniac
Tror cruise er kompromisløsning hvis en vil utforske andre kulturer og se verden.
Hvordan? Du sier jo du vil flyte rundt meningsløst i et basseng stappmett og rødvinsmarinert. Uten behov for å forlate båten.
Beklager tonen, men hvordan i all verden skal du oppleve verden og kulturer på den måten?
Alt du vil oppleve er andre cruiseturister og matbuffeter.
Da kan du jo like godt ligge hjemme på sofaen å stappe deg full av mat og drikke.

Folk og kulturer opplever du ved å være med folk. Der de bor og lever utenfor turistgatene og souvenirsjappene de har satt opp på kaia for cruiseturistene.
Sett fot utenfor handlegatene og treff de virkelig folkene. Og de lærer du ikke å kjenne på 4 timer.

Hvordan? Du sier jo du vil flyte rundt meningsløst i et basseng stappmett og rødvinsmarinert. Uten behov for å forlate båten.
Beklager tonen, men hvordan i all verden skal du oppleve verden og kulturer på den måten?
Alt du vil oppleve er andre cruiseturister og matbuffeter.
Da kan du jo like godt ligge hjemme på sofaen å stappe deg full av mat og drikke.

Folk og kulturer opplever du ved å være med folk. Der de bor og lever utenfor turistgatene og souvenirsjappene de har satt opp på kaia for cruiseturistene.
Sett fot utenfor handlegatene og treff de virkelig folkene. Og de lærer du ikke å kjenne på 4 timer.
Helt enig! Handler ikke om å oppleve noe kulturelt. At det er en kompromissløsning var mer negativt ment. Skal en oppleve andre kulturer så er det bedre å reise ens ærend for det slik du beskriver. Dagsturer i forbindelse med cruise tror jeg er dårlig. Tidspress, buss og organisatører som prøver å styre en saueflokk. Blir overflatisk i beste fall.

Har ikke svømmebasseng i hagen så det å stappe i seg mat hjemme fungerer ikke ha ha

Det du beskriver; stappmett, rødvinsmarinert, og ligge i et basseng, vil du få på en charter til Kreta også.
Du vil også få gleden av masse skrikende unger begge plasser.

Du bør i det minste (tror jeg) går for et litt mindre cruise, med kanskje bare noen få hundre gjester. Ser for meg at disse potensielt er dyrere. Ser også for meg at disse kanskje går mer interessante steder, slik at det blir helt idiotisk å ikke gå i land....

Jeg har vært på cruise en gang, og kommer ikke til å reise igjen. Kanskje hvis det er en spesiell tur, over Atlanteren, ned til Arktis, e.l., men et tradisjonelt cruise klarer jeg meg uten :)

Det koster såpass mye peng at du kan få deg en ganske så fet ferie på et megadigg hotell i Europa tipper jeg. Tror også du får mer glede av det.

• Liker
Reaksjoner: Ivar og Gin
Du vil aldri finne meg om bord på et havgående cruiseskip. Ikke bare er det et lite bærekraftig valg, men også noe som for meg virker som en eviglang tur på båten mellom Oslo og Kiel:sick:
Derimot elvecruise på ulike destinasjoner rundt om i Europa, er noe vi prøver å få til minst et par ganger i løpet av året:)

• Liker
Reaksjoner: Kjors og Barney Ross
Styr langt unna de digre skipene. Var med MSC Grandiosa ene og alene pga barna. Haugevis med folk og relativt dårlig mat. Eneste fordelen var Sicilia dit vi har reist på vokseferie i ettertid. Støtter forslaget om elvecruise.