slips + pochette

Medlem
24. juli 2009
Innlegg
1.129
Sted
Norge
Hva synes dere om pochette (lommetørkle) til dress? Personlig synes jeg det gjør hele antrekket med et stilig lommetørkle i brystlommen :) Synes også det er morsomt med en litt frekk fargekombinasjon også iblandt.
Det er jo en uskrevet regel at tørkle og slips ALDRI skal ha samme mønster, derfor synes jeg noen ganger det kan være vanskelig å velge riktig kombinasjon når jeg skal pynte meg litt ekstra. Hva er deres innvendinger på matching av lommetørkle og slips/skjorte? Hadde vært utrolig kult om noen av dere kunne postet noen bilder av de kombinasjonene dere bruker eller synes er kule! :D
Her er hvertfall et par komboer jeg synes er stilige:


73f3f6ff.jpg


853d9b78.jpg


Juleaften

414a393e-1-1.jpg


Håper noen kan bidra med litt inspirasjon til kule komboer :cool:
 
Går ALLTID med pochette.
Men desverre kun hvite, blå og rutete...
Du gir meg inspirasjon!:D
 
Synes det blir litt for dandy til hrdags/jobb. Men går ALLTID med det når jeg er ute i helgene!
 
Jeg er en kjedelig streiting. Hvit tv fold, Don Draper style. Men det der ser sprekt ut, det skal du ha :)
 
Det der gir inspirasjon!

Personlig likte jeg nr. 3 best.

Slipsknuten kunne med fordel vært noe "riktigere" (høyere) plassert.... ;)

Klar over at noen av knutene er litt lave og slurvete:) Orket ikke knyte og dandere slipset så veldig når jeg tok bildene, tok de ganske spontant :razz: Håper det ikke bare er meg som synes det er morsomt å mikse litt farger og mønster og håper virkelig flere av dere kan komme med tips og tilbakemeldinger! :D
 
Jeg elsker å mixe å matche farver. Spesielt farverike sokker med mønster til dress. Har ikke så veldig mange slips å velge mellom, men holder på å bygge opp en samling av både slips og sløyfer. Ser også nå at jeg trenger noen pochetter.
 
Man får det så og si i alle "motebutikker" der de selger dresser. Jeg har blant annet handlet endel på Follestad og Steen & Strøm. Spesielt fornøyd er jeg med L´escalier som ligger godt gjemt i Olav V´s gate 6 ved rådhuset. Der har de et kjempe utvalg av slips, tørkler og annet tilbehør til dresser i alle merker, farger og stoffer. :)
De ansatte der er også meget behjelpelige med å finne det man er på utkikk etter. :)
Personlig foretrekker jeg tørkler av silke og prisen på disse varierer fra ca 200 til 600 kr.
Man kan jo også selvfølgelig få billigere varianter også! På Ferner vet jeg de selger plain hvite til under hundrelappen!
 
Hm, må ta med eg nøye titt i Bergen altså.. Er ikke så lett å finne.. Butikkene blir enten for metrosexuell eller for konservativ.. :p
 
Tror kanskje scabal på kløverhuset har litt mer uten at jeg skal si det sikkert. Har vert i begge butikkene den siste tiden, synst utvalget var stort da :)