Sløyfe, god butikk i Oslo/Østfold området?

jsf

Medlem
23. okt. 2009
Innlegg
860
Sted
Oslo
Morn!

Trenger brått en sløyfe til 17. mai og tenkte jeg skulle kjøpe en av litt god kvalitet. Tenker da først og fremst på sløyfe uten clips, men som man må knyte selv!

Noen tips til butikker i Østfold/Oslo området?

Takker! :)
 
Enhver herreekvipering med respekt for seg selv har et lite utvalg sløyfer. Dersom forretningen ser ut som et sted din bestefar ville kjøpt dress, er sortimentet sannsynligvis best, om kanskje ikke det sprekeste. Tie Rack finnes flere steder og har et passe utvalg i passe kvalitet. Men kjøp for all del ikke sløyfe med klips - det er omtrent like stilig som sko med borrelås. Hvis man som voksen mann ikke har lært noe så enkelt som å knytte en sløyfe, er det jammen på tide.
 
Enhver herreekvipering med respekt for seg selv har et lite utvalg sløyfer. Dersom forretningen ser ut som et sted din bestefar ville kjøpt dress, er sortimentet sannsynligvis best, om kanskje ikke det sprekeste. Tie Rack finnes flere steder og har et passe utvalg i passe kvalitet. Men kjøp for all del ikke sløyfe med klips - det er omtrent like stilig som sko med borrelås. Hvis man som voksen mann ikke har lært noe så enkelt som å knytte en sløyfe, er det jammen på tide.

+1

Jeg lærte det en gang på nittitallet. Det var i samme lektyre min fascinasjon for mekaniske ur ble gitt den nødvendige næring til å vokse seg til det monsteret det er i dag.

Så egentlig skulle jeg vel helst sett at jeg gikk for sløyfe med klips ;)
 
Enhver herreekvipering med respekt for seg selv har et lite utvalg sløyfer. Dersom forretningen ser ut som et sted din bestefar ville kjøpt dress, er sortimentet sannsynligvis best, om kanskje ikke det sprekeste. Tie Rack finnes flere steder og har et passe utvalg i passe kvalitet. Men kjøp for all del ikke sløyfe med klips - det er omtrent like stilig som sko med borrelås. Hvis man som voksen mann ikke har lært noe så enkelt som å knytte en sløyfe, er det jammen på tide.

Dette er vel helt opplagt - det er bedre å gå uten sløyfe enn å ha en klipssløyfe. Jeg har tilogmed sett karer som i tre fire tiden på morgenen bytter ut klipsen med en ordentlig sløyfe.....

Knytesløyfe er omtrent like viktig som pussede sko (unntak for lakksko selvfølgelig).
 
Helt enig det som blir skrevet her! Desverre er det mange forretninger som kun fører svart og hvit sløyfe, og da gjerne også med klips. Det skal sies at det ikke er så mange rene dressforretninger som min bestefar ville gått til her i Fredrikstad, men skal sjekke med Ferner og et par andre. Skal til Oslo i morgen så kan alltids handle inn et par.

Du veit aldri når du får bruk for en sløyfe! :D
 
Ville vel tro at Ferner i plankebyen har ett godt utvalg. Ellers har pleier Gunnar Øye å ha ganske mye spennende inne, og som Entropy sa, Ferner J. i Oslo har ett rimelig godt utvalg :)
 
Ville vel tro at Ferner i plankebyen har ett godt utvalg. Ellers har pleier Gunnar Øye å ha ganske mye spennende inne, og som Entropy sa, Ferner J. i Oslo har ett rimelig godt utvalg :)

Takker! Skal en tur innom Ferner i morgen så satser på å finne en der da! Ellers har jeg alltids Oslo igjen!
 
Er jo en stund siden 17 mai nå, men et tips ville vært Brødrene Rammdal i gågata i Sarpsborg. Der har de mye bra av klassiske merker og klær. Regner med at sløyfer også er der, uten at jeg kan si det sikkert. Der fant jeg vest av type v-hals til jul, noe som tydligvis var gått av mote i følge flere butikkemedarbeidere i Fredrikstad sine herrebutikker.