SKX009/007-erstattere i 2016?

For de som måtte være interessert har creationwatches nå 009/007 inne igjen :) Riktignok K-modellen, men jeg har aldri vært så fin på det :D
De har også de nye skilpaddene i svart, gul/svart, blå og pepsi :)
 
Kjøpte min nye pepsi på CW for en måneds tid siden. Levert på tre dager, som alltid. :)

Er det forresten noen som har testet mesh-lenke på de nye "paddene"? Innbiller meg at det kan funke veldig bra.
 
Noen som har både Subc og Turtle ? Kunne vært fint med et bilde som viste størrelse forskjell. Synes Turtle virker stor.. ?
 
Jeg har Seadweller, som jo har en mindre dominerende kasse enn Sub, og Turtle. Den er selvsagt større, men kasseformen gjør at den ikke virker stor på håndleddet.

Her er min dykkerlineup.

2016-05-22 18.07.11.jpg
 
Fikk min SRP777 i dag. Må vel innrømme at jeg ikke hadde trodd jeg skulle kjøpe Seiko (igjen) noen gang. Men har alltid synes SKX modellene har vært helt OK, altså kvalitet vs pris. Men litt kjedelige (det er jo Sub også..).

Så fikk jeg se bilder av SRP modellene, og jeg synes den er langt kulere enn SKX. Turtle/kasseform er veldig fin. Liker at kassen er både blankpolert og børstet, og at kassen buer innover på siden. Bezelen føles bra når man vrir på den. Rolex føles bedre, men har man prøvd bezelen på feks Blancpain Bathyscape så føles det temmelig likt. Ja, det gjør det! Lumen på denne et jo fullt på høyde med de fleste dykkere. Sikkert glasset også? Nei, dette er en fin sak som gir myye for pengene. Har man en formel for kvalitet vs pris, så kommer vel denne langt bedre ut enn feks Sub. Unntatt status antakelig.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg