skrutrekker til rolex explorer

Medlem
20. sep. 2016
Innlegg
731
Sted
telemark
jeg har brukt litt tid på å jakte meg frem til en hånd-i-hanske skrutrekker velegnet til min rolex explorer 214270 (basel 2016), og her er fangsten:

en presis sveitsisk produsert skrutrekker av uomtvistelig kvalitet; kulelager i fiolett topp, utbyttbar 1,6 mm bred spesialtupp med flate sider.

jeg hadde siktet meg inn på merket voh, men endte opp med merket horotec - begge forøvrig sveitsiske - og levert fra den supre forretningen otto frei i california, spesialist på klokkedeler. bestilling og kommunikasjon gikk smertefritt - og levert på døra mi etter bare 4 døgn kan jeg ikke uttrykke noe annet enn hurra!

pris skrutrekker ca nok 150,-

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg

image.jpeg
 
Har sett den samme. Men fikk du gjort noe med frakta?

Stoppet opp selv når billigste fraktalternativ er 62 dollar.
 
  • Liker
Reaksjoner: holmby
hva slag skrutrekker er det snakk om?

På Bjerke?
Ganske lik den over, men kanskje ikke like høy kvalitet/fancy med lilla osv. Noe ala dette;
$_1.JPG


Med tilsvarende spiss som over. ”Cut out", altså ikke skråslipt som de fleste er, men rett og tykk nok spiss som passer skruen bedre. Om de ikke vet, så spør etter til Panerai, og sjekk at det er riktig størrelse.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska og holmby
aha - jeg forstår. jeg kjenner godt til skrutrekkermodellen som fulgte med min pam 372; den er såvisst anvendelig, men av mer moderat og puslete kvalitet. derimot er jo fargekoder på små skrutrekkere ofte en del av et praktisk størrelseshierarki, snarere enn tanken på artig utsmykning.

en liten opplysning angående mange kvaltetsskrutrekkere: metallet i tuppen er ofte relativt mjukt, slik at hvis skruen er gjenstridig, så er det metallet i trekkeren som gir etter, snarere enn å skade sporet i skruen :)

image.jpeg

image.jpeg