Skrutrekker 1mm

Medlem
21. mars 2013
Innlegg
832
Sted
Oslo
Det har seg slik at jeg har en klokke med stållenke. Denne stållenken forsøker jeg å justere. Har en skrutrekker hvor hodet er 1.4mm, men denne går ikke ned i sporet på skruene i lenken.

Har lett overalt etter en skrutrekker med 1mm stort hode, men uten hell. Noen som vet hvor dette kan oppdrives? Har vært hos en urmaker, han skulle ha 200kr for å ta bort to ledd siden klokka ikke var kjøpt der. Da kjøper jeg heller noe verktøy til å gjøre det selv og så har jeg verktøyet skulle jeg trenge å justere senere.
 
Takk for det! Da vet jeg at de har på Biltema. Hadde håpet det fantes noe i Oslo sentrum, men da vet jeg hvertfall hvor det finnes.
 
Mitt råd er å gå til en Jernvarehandel og kjøp en liten skrutrekker med god kvalitet. Legg også ved et ark med smergel. Slip ned skrutrekkeren til ønsket størrelse. Jeg har ofte opplevet at "Biltema sett til en rimelig penge" ikke holder mål når det kommer til stykket. 8-(

Å juster ned en god skrutrekker til ønsket format, har jeg derimot hatt mer hell med.
(Og så finnes (fortsatt) gode jernvarebutikker ikke så langt unna). 8-D

:cool: