Skole-/Jobbveske

Saddleback er garantert bra (og fine!) bager, men jeg har lest om én ulempe: Læret er tungt.

Jeg er storfornøyd med min veske (fra The Bridge), men jeg er veldig glad for at den ikke er tyngre enn sine 2,2 kg uten innhold. Det ser ut for meg som at Saddleback sine alternativer fort klokker inn på 3 kg+, i hvert fall hvis du skal ha plass til noe større enn en 13" laptop.

Ikke nødvendigvis en showstopper, men verdt å ha i bakhodet kanskje.

Det er absolutt noe å være klar over, ja. Jeg har allerede en skulderveske av laptopvesketypen som er ganske lett, men plages av at den ikke har håndtak, kun skulderstropp. Greit når jeg skal rusle et sted, men upraktisk om man skal inn og ut av drosjer, fly, bil eller sykle. Så ser for meg at en ny skal bære i håndtak primært, og evt som sekk hvis jeg skal gå lenger enn noen hundre meter. Dessuten skal jeg ha i chestnut-farge, som ser ut til å være nesten en halvkilo lettere enn Carbon og Tobacco.

Synd thin briefcase ikke har sidelommer. Vil gjerne ha lett tilgjengelig sidelomme for paraply og småting man vil ha for hånden. På front pocket-varianten må man jo opp med hoveflokket for å komme til smålommene. Jaja, jeg har godt tid til å bestemme meg. Bare vanskelig å ikke trykke på avtrekkeren når jeg sitter og sikler..

Louis Vuitton Icare

Selv bruker jeg denne: Har riktig nok initialene mine på ID-taggen.

louis-vuitton-damier-ebene-canvas-icare_zps2cdd208c.jpg

EDIT: Her er min.

Veldig fornøyd. Den er riktignok ikke av skinn, men av kevlar. Så den er litt ekstra slitesterk. Dog får man ikke den ekstra kvalitetsfølelsen eller patina i skinnet.

Blir nok en helskinn LV neste gang.

Skal se om jeg får slengt ved et bilde av min med initialene senere.

Redigert:
Mulberry i Oak, brukt et par sesonger nå. Begynner å få patina. Bruker også en Filson 256 i Otter green vinterstid, og når det ellers er behov for å dra med seg litt.

Lurer på å gi Mulberry'en litt pleie, noen forslag til gode produkter å bruke ?

14c0b6dd1d7ae680a5badc8097658990_zps89b68c8d.jpg
[/IMG]

Saddleback

Jeg har litt erfaring med Saddleback vesker. De er velgjorte produkter i kraftig lær. Røffe tøffe og slitesterke! Tunge? Både ja og nei. Det kommer an på hvilken veske man snakker om. Om man går for en medium slim "Briefcase" er de helt ok. Går man for noe større kan du glemme å be kona holde veska mens du skal en tur på toalettet før flyavgang . . . . . På den annen side fremstår de som nærmest uslitelige. Jeg registrerer at blant annet US soldater stasjonerte i Langtbortistan er ivrige tilhengere. Tror fokus må være å matche produkt med behov, da det isolert sett ikke er noe i veien med produktet. Stikkord; forventninger?