Nja, jeg har hatt et par skinnreimer nå som begge luktet bever etter ei stund. Og den lukta får man ikke bort. Nå snakker jeg om ei klokke jeg bruker stort sett hele tiden, både natt og dag. Ei gummireim kan man i alle fall vaske skikkelig.Ekte skinn gir vel mindre lukt enn gummi?
Eneste fordelen er vel slitesterkhet?
Takk for tips.Jeg tror både Camille Fournet og Hirsch har dette. Sikkert flere.
Jepp, jeg fant de. De så lovende ut.Du får se om du liker noen av disse: http://www.hirschstraps.com/collections/hirsch-performance-straps
Jeg har ikke prøvd de selv.
Hvis det er bever det lukter, kan du jo kanskje prøve å ta den av deg på natta?Nja, jeg har hatt et par skinnreimer nå som begge luktet bever etter ei stund. Og den lukta får man ikke bort. Nå snakker jeg om ei klokke jeg bruker stort sett hele tiden, både natt og dag. Ei gummireim kan man i alle fall vaske skikkelig.
Takk for tips.
Ja, jeg så de var veldig tykke. Jeg blir å bruke den på en relativt tynn Flieger (Steinhart Premium) som har 22mm lugs og da med sinde 5,6mm tykkelse tror jeg den rett og slett blir for tykk. Får heller gjøre som du sier og bytte mellom flere stropper så de får lufta seg skikkelig.Har en fra Hirsch jeg bruker en gang i blant. Min erfaring er at de ser bra ut og tåler vann, men ikke optimal bærekomfort.
Synes reima blir noe tykk grunnet gummien i tillegg til å være ganske stiv. Den tilpasser seg ikke håndleddet på samme måte som en velbrukt skinnreim gjør. Min black bay blir liggende litt "høyt" grunnet at reima ikke legger seg rundt selve armen/håndleddet.
Hadde heller kjøpt et par skinnreimer til for å kunne bytte litt på. Hvis de får luftet seg litt blir problemet med lukt mindre.