Skinnreimer og spenner til Grand Seiko

Hovedsignal

Støttemedlem
Medlem
4. okt. 2014
Innlegg
925
Sted
Oslo
Har gått til innkjøp av en Snowflake.

Selv om den unektelig er flott på originallenken vil jeg ha en skinnreim å bytte på med, og har derfor startet å se på originalspenner fra GS.

De har tre modeller C-spenne, der alle er 16mm, samt en 16mm deployant.

De har også en 18mm deployant, men denne koster 7 ganger så mye som en C-spenne og dobbelt så mye som en Omega deployant.

Spørsmålet er derfor, er det noen som har prøvd en skinnreim som går fra 20 til 16mm?
Vil dette se rart ut? Vet standarden som regel er en innsnøring på 2mm.

Det frister selvfølgelig med deployant, men reviews på ymse forum sier de er så som så å bruke.

Hva ville dere gjort? Brukt de ekstra pengene på den ekstra bredden og praktikaliteten av en deployant (328$) eller nøyd dere med en C-spenne på 16mm (50$) ?
 
  • Liker
Reaksjoner: gulenissen
Siden ingen ville komme med innspill skal jeg hvertfall legge ut resultatet.
Jeg bestilte 16mm C-spenne og en 20/16mm veldig mørk blå skinnreim av alligator.
Fornøyd med resultatet, om jeg skal si noe selv.

IMG_4206.JPG
IMG_4207.JPG
IMG_4208.JPG
IMG_4210.JPG
 
Fin tråd! Synd det var manglende tilbakemeldinger.
Hadde samme dilemma en stund tilbake.

Endte å gå for deployant grunnet praktikalitet (styr å finne 20/16mm) samt minimale muligheter for å miste GS-en bakken når man tar den av på.

Finnishing på Deployanten er fin, konstruksjonen er litt uvanlig sammenlignet med andre leverandører ettersom reimen ikke er fastlåst, men heller hviler mot spennen.

Kan anbefale deg en (ikke Grand) Seiko deployant på 18mm dersom du er usikker og ønsker å "betateste" foldespennen.
Låsemekanismen på denne er lik Grand Seiko sin.

Legger ved et par bilder ;):

Skjermbilde 2018-08-22 kl. 22.18.09.png
IMG_7529.JPG
IMG_7742.JPG
 
  • Liker
Reaksjoner: Hovedsignal