Skinnhansker, hva skal man kjøpe?

Medlem
3. aug. 2011
Innlegg
1.603
Sted
Lillestrøm
Fryser på fingrene for tiden. Og trenger sårt noen nye skinnhansker.

Hva skal man kjøpe? Dette forumet her genererer jo dyre vaner, så kom med gjerne med forslag til noen kvalitetshansker som gir "feelingen" som sikkert mange kjenner til:)
 
Bruker mine Mulberry hansker på tiende året, de har overlevd ett ekteskap og en brann i beste velgående.

Anbefales!
 
Mulberry kan anbefales! Har hatt mine i ca tre år, å jeg har fortsatt tilgode å finne noe tilsvarende! Kaninpelsen disse er fôret med er helt fantastisk myk og varm:)
 
Jeg er meget fornøyd med mine hansker fra Hatch.

fm3500.jpg


De er forresten også stikk/kutt sikre hvis uhelle skulle være ute;)
 
Tiger of Sweden har noen EKSTREMT behagelige og myke skinnhansker. Sorte eller brune.
Kan kjøpes i Bogstadveien eller på Norwegian Outlet. Pris 1000,- mener jeg å huske, eller 799,-
 
Her var det mange gode tips, skal kikke over de merkene som har blitt anbefalt og sjekke om det er noen modeller jeg liker.

@krille, den har jeg ikke sett, får prøve å søke først neste gang;)
 
Tiger of Sweden har noen EKSTREMT behagelige og myke skinnhansker. Sorte eller brune.
Kan kjøpes i Bogstadveien eller på Norwegian Outlet. Pris 1000,- mener jeg å huske, eller 799,-
Jeg kjøpte meg et par Tiger skinnhansker i fjor som jeg er meget fornøyd med. Oversiden er av semsket skinn, mens innersiden er av glatt, mykt skinn.
 
Enhver herre med respekt med seg selv trenger minimum 2 par hansker, ett par sorte og ett par brune. De brune burde være i villsvinelær, de sorte i lammenappa.

Ta deg en tur innom Hanske Hallên, der har de et godt utvalg av kvalitetshandsker.
 
har noen lindeberg hansker, men de var ganske dårlige i sømmene så tenkte å gå til innkjøp av mulberry sine nå :)
 
Det herrens år 1994 lå det en skinnhanskebutikk (sikkert annet krims i skinn også men hukommelsen...) på samme sted som Tidemann ur ligger i dag (Akersgata altså:) ). Jeg var student og hadde fått meg en jobb i helgene som involverte å passe på en dør. Gud så stolt jeg var! Allerede dengang var jeg gadget freak, og hva trenger man når nettene blir lange og kulda...bla bla... Hansker som både er elegante! og som holder varmen! Dette er nesten tyve år siden folkens, og jeg hadde ikke flust med penger, men troppet opp i sjappa og ba om å få det beste de hadde! Jeg husker ikke noe merke, og lappen inni er uansett for slitt til å se hva som en gang stod, men dette skulle være hjorteskinn av den ypperste kvalitet. Det ble meg fortalt at det var ingenting som slo denne bukken, særlig med tanke på å holde varmen. Jeg betalte åtte hundre spenn den dagen, noe som sikkert ville tilsvare to tusen i "kjøpekraft" i dag. De hanskene har virkelig vært med på mye, og som jeg skriver tidligere så kan man tolke at de ligger i garderobeskap i gangen den dag i dag. De har fått en eim av vintage-look, men det synes jeg bare er vakkert. Moral: Gå for hjort!