Skifte glass på SBDX017

Medlem
21. mars 2018
Innlegg
6
Sted
Tromsø
Hei folkens.
Har vært så flink at jeg har lagd ripe i glass og bezel på MM300-en min.
Ripen i bezel plager meg egentlig ikke, og det kommer sikkert flere da jeg ikke tenker å ha uret liggende til pynt. Den i glasset derimot plager meg veldig, og skifte av glass må nok til.
Det jeg da lurer på er hvor man skal henvende seg for å få dette gjort?

Vet heller ikke om jeg skal gå for original hardlex, eller safir fra f.eks yobokies. Prisforskjellen på selve glasset er ikke så stor.
Er kanskje penere med hardlex?

Tror dere et Seikoverksted tar på seg jobben om jeg skaffer glasset selv, og/eller ønsker et uoriginalt montert?
 
Ville bare sendt den inn til Optura for å fått byttet til originalt. Originalglasset har en ganske spesiell kurvatur og spesiell optisk effekt som jeg ikke vet om ettermarkedsleverandørene klarer å matche.
 
Ville bare sendt den inn til Optura for å fått byttet til originalt. Originalglasset har en ganske spesiell kurvatur og spesiell optisk effekt som jeg ikke vet om ettermarkedsleverandørene klarer å matche.

+1

Men, sjekk pris på deler først ;)
 
Ville bare sendt den inn til Optura for å fått byttet til originalt. Originalglasset har en ganske spesiell kurvatur og spesiell optisk effekt som jeg ikke vet om ettermarkedsleverandørene klarer å matche.

Akkurat, var det jeg tenkte på. Uret er nydelig som det er og vil helst ikke endre det visuelle.
Nå riper vel ikke hardlexen helt uten videre heller, var nok bare særdeles uheldig.
Har sendt en forespørsel til Optura, så får vi se hvor stort innhugg dette gjør i feriebudsjettet.

Takk for hjelpen :)
 
Jeg kjøpte safirglass til min SKX007 fra dr.seikostain på eBay. Han hadde bare positive referanser men da jeg fikk det montert hos Grøtteland i Sandnes så de at det var marginalt for stort. All ære til Thomas som ikke stilte spørsmål ved dets uoriginalitet og gikk på med friskt mot. Det var dog ikke mulig å få det montert helt rett og i forsøket måtte han presse så hardt at han var usikker på om han ville få det ut uten å knuse det.
Trykktest bestått og alt ok men ikke ideelt.
(PS! Har gående refusjonssak via eBay men siden jeg ikke kan returnere glasset står jeg dårlig stilt)

Min anbefaling er definitivt å gå for safirglass. Særlig double domed er mye kulere enn originalt hardlex men sjekk referanser og reviews av leverandør før du bestiller.
 
Hvis det er safir du ønsker, og vil forsikre deg om korrekt form og opplevelse av glasset, ville jeg ventet til Seiko leverer service glasset til sbdx021
 
Det var dog ikke mulig å få det montert helt rett og i forsøket måtte han presse så hardt at han var usikker på om han ville få det ut uten å knuse det.
Trykktest bestått og alt ok men ikke ideelt.
Her er bilde av resultatet. Ikke så altfor gærnt men har du OCD er det ikke godt nok.
FF953A19-E4F5-4D47-A1C3-9BF869283F70.jpeg
 

Vedlegg

  • F79599F0-DB7E-42E0-A7F1-AE82F97607C6.jpeg
    F79599F0-DB7E-42E0-A7F1-AE82F97607C6.jpeg
    101,1 KB · Visninger: 0
God idé Seikoskar, den tanken hadde ikke falt meg inn.
Jonska, det der hadde ikke OCD-en takla nei.

Sendte en henvendelse til Optura via nettsiden deres på mandag, så vi får se hva de sier.
 
  • Liker
Reaksjoner: jonska