Skal kjøpe min første Rolex.

Hvordan kom du frem til dette @A.Warhol ? Etter ett kjapt søk kan jeg se at en sub date har steget ca 101% på de 10 siste årene, hva gjør at du tror den vill stige like mye på 5-6 år?

Svaret på det er enkelt: Patek og AP

Og den koster allerede 63k veil.

Redigert av en moderator:
Ta en telefon til Lervik ur, og se om de kan sende over natten til deg. Jef forhørte meg litt på pris før jeg kjøpte en, og de kunne gi meg en umiddelbart avslag ned til 52k (list. pris var 58400), så jeg hadde satset på å klare å pushe en ned til 54-56k. :)

Endelig bra at ungdommen tar til vettet sier bare jeg. Jeg fikk meg først Rolex da jeg "bare" var 16, men er 17 nå, og på min nr.2!

Gled deg!

Når jeg var 16-17 var det damer, fest og alkohol penga gikk til. Godt å se at noen har sunnere verdier og interesser de bruker penger på:)
Lykke til med kjøp av ur!

Selv om jeg mener det burde vært en Explorer II;)

Lykke til med kjøp! Her kan du ikke trå feil. Synes det er kjekt å se andre "ungfoler" som legger penger i klokkeinteressen i såpass ung alder:)

Jeg var selv 17 år når jeg kjøpte min første Rolex Submariner, men den ble flippet opp til en birtyear Sea-Dweller like før attenårsdagen. Selv om jeg virkelig unner deg følelsen av å plukke plasten av en ny klokke kan det være verdt å vurdere en birthyear Sub/SD/GMT. Om du fortsetter å dyrke interessen vil du nok før eller siden vurdere et birthyear-ur og hvilket bedre tidsspunkt å kjøpe enn nå?;) Det vil nok bli både en keeper og en god investering. På en helt ny Sub vil nok verditapet bli på størrelse med et halvt årlig maxinnskudd i BSU nesten uansett, men hei! Det er ikke kroner og øre som styrer denne hobbyen, men følelser :)

Det riktige er selvsagt å ha begge deler:rolleyes::mrgreen:

Enabling:

Redigert:
Birthyear, hvis du finner det = win :)

Min fra 1988:

20140212_194216_zps0dba0257.jpg

Lekker også i solskinn med skinnreim :)

20140329_152709_zpsf898bf18.jpg

Redigert: