Skal kjøpe klokke til kjæresten :)

Status
Stengt for ytterligere svar.
Håpløst av Bjerke.

Pappa skal kjøpe seg en ny PP, den blir IKKE kjøpt av Bjerke!

Håpløst av Bjerke.

Pappa skal kjøpe seg en ny PP, den blir IKKE kjøpt av Bjerke!

For Guds skyld, ta kontakt med Patek Phillipe Salon i Genève, reserver klokken der nede, ta en helg i byen, få moms fradrag på flyplassen og gå på rødt på Gardermoen (ikke bare av samvittighetsårsaker, tro meg).

Resultatet er en *helt* annen opplevelse og service enn Bjerke til en lavere pris (selv med fly, hotell og moms).

Var med på akkurat dette i helgen og det var en fantastisk opplevelse.

For Guds skyld, ta kontakt med Patek Phillipe Salon i Genève, reserver klokken der nede, ta en helg i byen, få moms fradrag på flyplassen og gå på rødt på Gardermoen (ikke bare av samvittighetsårsaker, tro meg).

Resultatet er en *helt* annen opplevelse og service enn Bjerke til en lavere pris (selv med fly, hotell og moms).

Var med på akkurat dette i helgen og det var en fantastisk opplevelse.

Kan jeg spørre hvor mye det er å spare i Sveits kontra Bjerke? Hvor høy tax er det i Sveits? @ChristianN

Redigert av en moderator:
Kan jeg spørre hvor mye det er å spare i Sveits kontra Bjerke? Hvor høy tax er det i Sveits? @ChristianN

Er 8% så du får igjen ca 6,3%. På en 5712 var det ca 25-30 i forskjell (mener den havnet på ca 205' og koster ca 235' i Oslo).

Igjen - dette er ferdig momset inn på OSL.

Har selv stått i butikken til Bjerke på Karl Johan for noen år siden, hvor det kom inn to karer som ønsket å få en bekreftelse på om uret var ekte eller ikke. Urmakeren så raskt på uret og bekreftet at det var ekte, han som ønsket å kjøpe uret ønsket å få dette skriftelig, noe Bjerke tok noen hundrelapper for. Dette syntes de to karene var dypt urimelig, og etterpå begynte de handelen inne i butikken! Urmakeren sa da at de ikke satte pris på "butikk i butikken" og ba de pent om å ta dette et annet sted... Etter å ha røsket døren omtrent av hengslene for å komme seg ut, slengte de litt med leppa og la avgårde...

Skjønner godt at de som jobber der kan bli litt lei slikt, og i mine øyne handlet Bjerke helt riktig.

Sorry- klokke til kjæresten sporer helt av her!

G.

Helt enig. Skjønner ikke hvorfor butikker skal tillate at brukthandel skjer under dems tak. At butikken kan bekrefte at uret er ekte mot noen kroner synes jeg derimot de kan gjøre med god samvittighet.

Helt enig. Skjønner ikke hvorfor butikker skal tillate at brukthandel skjer under dems tak. At butikken kan bekrefte at uret er ekte mot noen kroner synes jeg derimot de kan gjøre med god samvittighet.

Butikk i butikken hører ikke hjemme noe sted nei :).

Jeg er het enig i det, naturligvis. MEN, det må jo gå an å ha en sevice ala: du leverer inn klokken, Bjerke åpner den og sjekker urverk og alle serienummer og skriver på en lapp. Denne Rolex er autentisk, urmaker x, dato, slutt. Og tar feks 500kr for det. Eller 700.. Og si at klokke må poleres er litt feil i mine øyne. Hadde jeg vært urmaker og ikke hatt flust å gjøre kunne dette vært en måte å fylle tomrommene. Ikke akkurat forbundet med mye tid og utgifter heller.

Men nå var det ikke slik at den måtte til polering for å verifiseres heller... Ang. å fylle tomrommene, så tror jeg ikke at det er en aktuell problemstilling for urmakerne hos Bjerke

Men nå var det ikke slik at den måtte til polering for å verifiseres heller... Ang. å fylle tomrommene, så tror jeg ikke at det er en aktuell problemstilling for urmakerne hos Bjerke

Skjønte du poenget? Hvis du syns det var et dårlig forslag, kom med et bedre!! @Hermansen det må jo være ressurser der som har tid til å gjøre slike "enkle jobber" vi snakker vel en 10nin jobb for en erfaren.

Geez, ro deg ned. Jeg påpekte bare at det ikke var tilfellet at den måtte poleres og at det er stor pågang på Bjerkes verksted

Fikk en klokke verifisert hos Rob Engstrøm i Stockholm for en stund siden. Leverte den fra meg i 20 min og fikk den tilbake med et ekthetsintyg (eller noe sånt, svenskene på forumet kan gjerne korrigere :) ) I og med at den var åpnet var den også trykktestet. Mener at jeg betalte drøye fire hundre svenske for det. Skønte det som at det var en helt normal tjeneste de utførte ca daglig.

Det er også viktig å huske at bare fordi en er ansatt hos Bjerke behøver man nødvendigvis ikke å kunne mer om klokker enn en som jobber hos Thune. Derfor vil det nok i mange tilfeller være risikabelt for Bjerke å la den som tilfeldigvis står i kassen verdifisere klokker. Kunne derimot, som han over skriver, en urmaker åpnet baklokket og tatt en titt på verket for rundt 400 kr hadde alle parter tjent på dette.

Status
Stengt for ytterligere svar.