Sjekk/service vintage Omega Seamaster quartz

Medlem
24. juni 2014
Innlegg
3
Hei, lurte på om noen kunne gitt meg noen tips rundt denne klokken?
Den har ligget i en skuff i 10-15år. Er ikke blitt åpnet eller sjekket tilstand.
Synes den er ganske tøff og vurderer å bruke den selv, om det er verdt å sette den i stand.
Hvilken urmaker i eller rundt Oslo bør jeg gå til om dere mener det er verdt å få den satt i stand?
 
Redigert:
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
Har dessverre ikke noen formening om hvor du bør gå. Tenker at hvis du liker den og har lyst til å bruke den er det jo helt sikkert verdt det å gå til et av stedene som kommer som anbefales i denne tråden for å få et anslag på hva det vil koste å sette den i stand.
Det er slett ikke sikkert det er snakk om så mye penger, har blitt posivt overrasket over sånt selv.

Så må du jo selv vurdere om du synes det er verdt det urmakeren sier. Om det er affeksjonsverdi inne i bildet er jo det noe å tenke på, og om ikke så betyr det jo noe å ha en kul klokke man liker :)
 
  • Liker
Reaksjoner: noruga
Takk for svar :) Skal faktisk en tur mot Kolbotn om halvannen uke, så kan se om jeg får stukket innom.

Nei, har ingen affeksjonsverdi for meg. Mere det at jeg syntes det var kult. Tanken var mer at jeg ikke hadde tenk å feks bruke 1500+kr hos urmaker om det evt overgår verdien av klokken. Og btw, jeg aner ikke hva denne klokke er verdt.
 
Quartz-klokker er stort sett greie slik.
Er du handy så spretter du lokket av den og bytter batteri selv.
Dette er små batterier som du får på Claes O og liknende. Pass på å ikke berøre 'over og underside' på batteriet samtidig. Dette kan kortslutte det.

Skulle det være noen problemer, at klokken ikke går med nytt batteri eller går feil, så er Urmaker Larsen / Sandvika Storsenter et greit sted å søke hjelp.

Flott klokke!

8
 
  • Liker
Reaksjoner: noruga
Skal prøve å få liv i den ila denne eller neste uke. Tenkte også å gi en liten oppmerksomhet til vedkommende jeg fikk denne fra. Hvor mye hadde en sånn klokke kostet om jeg skulle kjøpt den i denne tilstanden? Personen har sagt at han ikke vil ha noe, men alltids hyggelig med en liten takk i form av sjokolade og vin :) spm er egentlig om jeg bør gi en flaske eller tre :)
 
  • Liker
Reaksjoner: Grendel
spm er egentlig om jeg bør gi en flaske eller tre :)

-Jeg stemmer for tre. Nå er jeg ingen kjenner av disse, men mener at siden baklokket er i stål, så er denne i gullplett, ikke massivt gull.

Jeg kikket på lignende modeller for et par år siden, og mener å huske at 5-10000 ferdig momset inn til Norge var gjengs pris da.
 
  • Liker
Reaksjoner: noruga