Sitter og vurderer en Rolex President - trenger råd vedrørende pris

Medlem
10. aug. 2014
Sted
Sandnes
Ref. "sugen på gull" tråden min. Suget har ikke gitt seg, snarere tvert imot. Trenger råd vedr. pris som tittelen sier. Klokken jeg vurderer er en sen 80 talls 18038 (safirglass), jeg vil si 80% strøken og sist servet i 2012. Kun klokken + en 16mm Rolex spenne i gull. Sort skive. Forslag til hva som ville vært et bra kjøp. Ser den for meg på sort croc / lizard reim :cool:

Sort skive er sjeldnere en hvit og gullfarget skive eller champagne farget som den også blir kalt. Så den går vell litt dyrere såvidt jeg kan huske. Ett sted mellom 40 og 55 vil jeg tippe er en bra pris. Har sett ihjel polerte eksemplarer helt ned i 40.

Ref. "sugen på gull" tråden min. Suget har ikke gitt seg, snarere tvert imot. Trenger råd vedr. pris som tittelen sier. Klokken jeg vurderer er en sen 80 talls 18038 (safirglass), jeg vil si 80% strøken og sist servet i 2012. Kun klokken + en 16mm Rolex spenne i gull. Sort skive. Forslag til hva som ville vært et bra kjøp. Ser den for meg på sort croc / lizard reim :cool:

Har sett greie eksemplar i Sverige helt ned i sek 33' for en 3,5 mil serie (1972) som var nylig servet og så helt fin ut,
På sort ' hodinkee ' style lær og sølv skive .
Avertert på timetotalk.se.
( Riktig benevnelse er vel for uret egentlig Day - Date og benevnelsen 'president' gjelder vel strengt tatt lenken.)
Med sort skive, sort lizzard rem og gull spenne samt endlinks er det en ' vinner' !

Har sett greie eksemplar i Sverige helt ned i sek 33' for en 3,5 mil serie (1972) som var nylig servet og så helt fin ut,
På sort ' hodinkee ' style lær og sølv skive .
Avertert på timetotalk.se.
( Riktig benevnelse er vel for uret egentlig Day - Date og benevnelsen 'president' gjelder vel strengt tatt lenken.)
Med sort skive, sort lizzard rem og gull spenne samt endlinks er det en ' vinner' !

Hvis det var en 1972 model så er det vell en 1803 og ikke en 18038 du har sett til 33k. Sistnevnte er med saphire glass førstnevnte er plexi. Plexien er noe billigere på disse.