En kjempe flott klokke. Den rød stripen på reimen sto ekstremt fint til tekst og visere. Vurderte selv en U1 for et par år siden men klarer ikke å kjøpe noe jeg ikke har sett "live".
Husker jeg riktig nå så er kassen på 44mm, en størrelse som er midt i blinken for meg. Eneste minus etter min smak er at viserene er litt for boksaktige, men der hadde vel en U2 løst det problemet for min del (håper hukommelsen min fungerer nå).
Sinn er jo grei nok priset, og har utrolig mange flotte modeller. Så vidt jeg vet selges de ikke i Norge, og det er jo synd. Vet de bruker ETA-verk, men aner ikke noe om kvalitetsgraden fra ETA. Heller ikke hvilke eventuelle modifiseringer fra Sinn sin side som er gjort annet enn at Sinn benytter noen spesielle oljer i verket på noen modeller, mens en annen bestemt modell ikke har olje i det hele tatt så vidt jeg husker. Vet du noe om dette?
Skulle likt å sett en test på hvilken klokke i stål som tålte lengst tid i saltvann uten å korrodere: Sinn U1 med sitt tyske U-båt stål eller Rolex med sitt nye 904L stål