Sinn U1 på ny Maratac ;-)

Medlem
18. mai 2009
Ganske fornøyd med den nye Maratac reimen til min Sinn U1 :mrgreen:

IMG_2841.jpg

IMG_2842.jpg

IMG_2843.jpg

Og nå noen wristshots :mrgreen:

IMG_2847.jpg

IMG_2846.jpg

IMG_2849.jpg

IMG_2845.jpg

En kjempe flott klokke. Den rød stripen på reimen sto ekstremt fint til tekst og visere. Vurderte selv en U1 for et par år siden men klarer ikke å kjøpe noe jeg ikke har sett "live".

Husker jeg riktig nå så er kassen på 44mm, en størrelse som er midt i blinken for meg. Eneste minus etter min smak er at viserene er litt for boksaktige, men der hadde vel en U2 løst det problemet for min del (håper hukommelsen min fungerer nå).

Sinn er jo grei nok priset, og har utrolig mange flotte modeller. Så vidt jeg vet selges de ikke i Norge, og det er jo synd. Vet de bruker ETA-verk, men aner ikke noe om kvalitetsgraden fra ETA. Heller ikke hvilke eventuelle modifiseringer fra Sinn sin side som er gjort annet enn at Sinn benytter noen spesielle oljer i verket på noen modeller, mens en annen bestemt modell ikke har olje i det hele tatt så vidt jeg husker. Vet du noe om dette?

Skulle likt å sett en test på hvilken klokke i stål som tålte lengst tid i saltvann uten å korrodere: Sinn U1 med sitt tyske U-båt stål eller Rolex med sitt nye 904L stål :mrgreen:

Fint match mellem rem og ur, tombs 8)

Et godt bud på saltvandstens vinder kunne også være en Seiko SBBN011: Monocoque urkasse i titaniumslegering og med keramisk shroud ;)

sbbn01103062009.jpg

HerrUr skrev:
En kjempe flott klokke. Den rød stripen på reimen sto ekstremt fint til tekst og visere. Vurderte selv en U1 for et par år siden men klarer ikke å kjøpe noe jeg ikke har sett "live".

Husker jeg riktig nå så er kassen på 44mm, en størrelse som er midt i blinken for meg. Eneste minus etter min smak er at viserene er litt for boksaktige, men der hadde vel en U2 løst det problemet for min del (håper hukommelsen min fungerer nå).

Sinn er jo grei nok priset, og har utrolig mange flotte modeller. Så vidt jeg vet selges de ikke i Norge, og det er jo synd. Vet de bruker ETA-verk, men aner ikke noe om kvalitetsgraden fra ETA. Heller ikke hvilke eventuelle modifiseringer fra Sinn sin side som er gjort annet enn at Sinn benytter noen spesielle oljer i verket på noen modeller, mens en annen bestemt modell ikke har olje i det hele tatt så vidt jeg husker. Vet du noe om dette?

Skulle likt å sett en test på hvilken klokke i stål som tålte lengst tid i saltvann uten å korrodere: Sinn U1 med sitt tyske U-båt stål eller Rolex med sitt nye 904L stål :mrgreen:

Her har du litt info, tror nok Rolex må bite i gresset når det gjelder robustheten og motstand mot saltvann.
Ubåt-stål på 1500 vickers utviklet for å være kontinuerlig under vann :mrgreen: Min erfaring er at det rett og slett ikke blir riper :D

Info:

Long awaited and much anticipated latest model from one of Germany’s most successful watchmakers, Sinn Uhren. Sinn are well renowned and highly regarded in watch manufacturing as they are innovators and producers of mainly instrument, military and aviation watches. They are know for investing large amounts of money in research and development and have some world leading technical innovations that make their watches highly desirable and collectible. Moreover, they are fanatical about engineering standards , and the Sinn watches are over engineered, without being over designed – and at a price point that does not edge them away from the enthusiasts. The U1 and U2 watches are indeed unique and one of a kind. They keep in line with Sinn’s philosophy of manufacturing watches that are built to the highest standards, and employ the latest in technical developments. The U1 and U2 are designed with specific diving use and totally impervious to water penetration. The U1 and U2 cases are made from stainless steel that used in the construction of the outer hull of submarines. The steel was by procured by Sinn from a steel supplier to Emden GmbH, one of Germany’s North Sea shipbuilding yards who construct submarines from the very same steel. This submarine steel is not only extraordinarily sea water resistant (PRE value up to 38), it possesses also the highest anti magnetic quality. Another main advantage of this steel that Sinn’s Tegiment technology could also be combined with it. The Uni directional ratchet operated rotating bezel is Tegimented where the steel can be hardened on up to 1500 Vickers. Compared to regular 316 L stainless steel which is hardened to approximately 220 Vickers. The indices are machined directly into the bezel without the use of bezel inserts, which can corrode or come loose at deep depths. The watch has the bezel hardened to 1,500 Vickers by the use of Sinn’s tegimented treatment in the Sinn laboratory. Has a sapphire crystal with anti reflective coating, screw down crown with three gaskets and is water resistant to 1000 metres to DIN 8306 specification. The watch has an ETA 2824-2 automatic movement, operating at 28,800 beats per hour, shockproof according to DIN 8308 specification and anti magnetic according to DIN 8309 specification. It operates in temperatures between -45° Celsius to +80° Celsius due to the special lubricants in the movement applied in the Sinn laboratory. Super Luminova luminous broad hands and dial markings for maximum legibility. Functional and utility looking red and white hands and sweep second hand. Comes on silicone strap with double push button deployant buckle and fliplock safety clasp. Outstanding watch. Width is 44mm, lug to lug is 50 mm, Thickness is 14.5mm.

Jammen er du flink i engelsk tombs ;) Takk for info, kjekt å se at hukommelsen min fungerer i ny og ne også :mrgreen:

Den reimen passer bra til U1.
Har en slik reim selv, men den passer ikke like bra til min O&W, da urskiven er blå, og ikke svart.
3861346292_5bacacfb09_b.jpg

Veldig flotte bilder, den Maratac-natoen satt som et skudd til U1-en!

Har en lignende selv, bare oransje, som jeg bruker på det oransje monsteret (dvs min samboer bruker den vesentlig mer enn jeg gjør selv, hun elsker den klokken).
P1050466.jpg

Eli_Seiko_OM.jpg

Hei Krille!

Sitter å tenker på å bestille meg en Seiko i dag.
Har faktisk ingen Seiko i samlingen og det er skammelig.
Utenom en jeg arvet da min far gikk bort.
Tenker på å kjøpe en Seiko 5 snzd69 eller en lik din oransje.
Hva er ref på den og kan du anbefale forhandler evt nettsted?
:D

Frodo skrev:
Hei Krille!

Sitter å tenker på å bestille meg en Seiko i dag.
Har faktisk ingen Seiko i samlingen og det er skammelig.
Utenom en jeg arvet da min far gikk bort.
Tenker på å kjøpe en Seiko 5 snzd69 eller en lik din oransje.
Hva er ref på den og kan du anbefale forhandler evt nettsted?
:D
For ikke å hijacke tråden mer enn nødvendig henviser jeg til denne tråden (hvor evt videre Monster-diskusjon gjerne kan tas), og kan som veldig mange andre her anbefale chronograph.com!

Da ble det Seiko Monster på meg i dag! Fant en hyggelig pris på ebay i dag.
Håper den kommer fort! Utålmodig som bare f... :mrgreen: